ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( CE 361 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Hidrolik
Ders kodu: CE 361
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Burak AYDOĞAN
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 3, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
Ön koşullar: CE 261
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Basınçlı akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını kavramak,
Serbest yüzeyli akımların temel denklemleri ve mühendislik uygulamalarını kavramak,
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Hidrolik boru akımı problemlerini çözümleyebilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  2. Türbilanslı ve laminar sınır tabaka akımlarını birbirinden ayırabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Açık kanal akımlarını tamımlayabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  4. Sel rejimi ve Nehir rejimi akımlarını ayırt edebilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  5. Açık kanal akımı problemlerini çözebilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  6. Hidrolik problelerin çözümünde güncel teknolojik araçlardan faydalanabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    2. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Kararlı Sıkışamaz Akımlar,
Borularda Laminer Akım
2. hafta: Borularda Türbülanslı Akım,
Sınır Tabakası
3. hafta: Sürekli ve Yersel Yük Kayıpları
4. hafta: Boru Sistemleri,
Hazne-Boru Sistemleri
5. hafta: Pompalar,
Ödev 1
6. hafta: Su Dağıtım Şebekeleri
Kısa Sınav 1
7. hafta: Ölçüm Yöntemleri,
8. hafta: Yıliçi Sınavı
Açık Kanal Akımlarına Giriş
Süreklilik, Momentum ve Enerji Denklemleri
9. hafta: Açık Kanal Akımlarının Sınıflandırılması
Üniform Açık Kanal Akımları
10. hafta: Üniform Olmayan Açık Kanal Akımları
Ödev 2
11. hafta: Özgül Enerji, Koch Parabolü,
12. hafta: Hidrolik Sıçrama,
Kapak Altı Akımı
Kısa Sınav 2
13. hafta: Su Yüzü Profilleri, Ödev 3
14. hafta: Su Darbesi, Dönem Projesi
15. hafta*:
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Fluid Mechanics for Engineers David A. Chin
Fluid Mechanics in SI units R.C Hibbeler
Önerilen kaynaklar: “Open Channel Hydraulics”, Chow V. T., McGraw Hill, 1986.
“Fluvial Hydraulics”, Graf W. H., Altınakar M. S., Wiley, 2002.
“Civil Engineering Hydraulics”, Featherstone R. E., Nalluri C., Blackwell Science, 1995
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 25
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 14 15
Ödev: 5, 10, 13 10
Kısa sınav (Quiz): 6, 12 10
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 14
Ders dışı bireysel çalışma: 2 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 4 3
Dönem projesi: 10 1
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 5 2
Ara sınav için bireysel çalışma: 5 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 6 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->