ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( CE 362 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Su Kaynakları Mühendisliği
Ders kodu: CE 362
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Onur AKAY
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 3, Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: CE 361
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Su kaynakları Mühendisliğine giriş, Su kaynaklarının korunması, planlanması, geliştirilmesi, su temini, su dağıtımı, atık su veyağmursuyu altyapı sistemlerinin tasarımı, Taşkın Yönetimi, Akarsu düzenlemeleri,
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Öğrenciler hidrolojik çevrim kavramını tanımlayabilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Su dağıtım sistemi elemanlarını listeleyebilecek ve tanımlayabileceklerdir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  3. Su dağıtım şebekerinin tasarım süreçlerini bilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    4. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  4. Atıksu direnej sistemlerinin bileşenlerini tanımlayabilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  5. Atıksu drenaj problemlerine çözüm üretir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    4. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  6. Hidrolik yapı tiplerini ve tasarım prensiplerini sıralyabilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
    4. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    5. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  7. Yağmur suyu drenaj sistemlerinin tasarım süreçlerini ve bileşenlerini listeleyebilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Su Kaynakları Mühendisliğine Giriş,
Hidrolojik Çevrim
2. hafta: Su Dağıtım Şebekeleri,
Su İhtiyacı
3. hafta: Su Dağıtım Şebekelerinin Bileşenleri,
Boru Malzemeleri, Vanalar, Pompalar, Sayaçlar, Yangın Hidrantları, Depolar
4. hafta: Atıksu Toplama Sistemleri,
Atıksu Miktarı,
Sızma ve Pik Faktörler
5. hafta: Kanal Hidroliği,
Manning Katsayısı,Kanal Temizliği, Kanal Erozyonu, Bacalar,
Tasarım Kriterleri; Yerleşim Planı, Kanal Derinliği, Çaplar, Eğim, Pompalar
6. hafta: Tasarım ve Hesap Yöntemleri,
Sistem Tasarım Süreçleri
Bileşik Sistem Kanallar,
7. hafta: Akarsu Mühendisliği,
Akarsu Düzenlemesi, Taşkın Kontrolü, Katı Madde Taşınımı
8. hafta: Hidrolik Yapılar 1,
Menfezler, Taş Kaplama, Bağlamalar, Kapaklar
Vize
9. hafta: Hidrolik Yapılar 2,
Enerji Kırıcı Yapılar, Barajlar ve Rezervuarlar,
Hidroelektrik Santraller
10. hafta: Yağmursuyu Toplama Sistemleri,
Giriş Yapıları, Kanallar, Bacalar,
11. hafta: Tasarım Debilerinin Hesabı, Rasyonel Metot, Kanal Seçimi ve Boyutlandırma
Geçirimsiz Alanların Belirlenmesi ve Sistem Tasarımı
12. hafta: Yağmursuyu Yönetimi,
Depolama, Kuru ve Islak Bekletme Yapıları,
Sızma Basenleri (Yağmur Bahçeleri), Bitkilendirilmiş Filtre Bantları,
13. hafta: Yeraltısuyu Sistemleri,
Kuyular, Kuyu Koruma, Kuyulardan Su Alma: Tasarım ve İnşaası, Kuyu Tipleri, Kuyu Bileşenleri,
Akifer Testleri
14. hafta: Su Kaynaklarının Planlanması,
Planlama Süreci, Ekonomik Fizibilite, Fayda-Maliyet Analizleri
15. hafta*:
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: David A. Chin, 2013. Water-Resources Engineering Third Edition, Pearson Education Limited (ISBN: 978-0-273-78591-0).
Önerilen kaynaklar: Larry W. Mays, 2019. Water Resources Engineering Third Edition (EMEA Edition), Wiley (ISBN: 978-1-119-59051-4).
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 35
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 14 10
Ödev: 6, 10, 13 15
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 14
Ders dışı bireysel çalışma: 2 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 5 3
Dönem projesi: 7 1
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 6 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 8 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->