ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( CE 412 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Betonarme Yapıların Tasarımı
Ders kodu: CE 412
Öğretim üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Ülgen MERT TUĞSAL
AKTS kredisi: 6
GTÜ kredisi: 4 ()
Yılı, Dönemi: 4, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Bölüm seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: CE206 Mukavemet II; CE313 Betonarme Yapılar
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: 1. Betonarme taşıyıcı sistem tasarımı, du¨şey ve deprem yu¨klerine göre betonarme yapı elemanlarının boyutlandırılması ve projelendirilmesi konularında gerekli bilgileri vermek.
2. Gu¨ncel yönetmelik hu¨ku¨mleri ve konstru¨ktif esaslar konusunda bilgi edinmelerini sağlamak.
3. Betonarme davranışına dair bilgileri mu¨hendislik problemlerine uygulama yeteneğini kazandırmak.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Betonarme döşeme sistemlerinin iç kuvvetlerinin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  2. Deprem yönetmeliği ve betonarme yapıların du¨şey ve yatay yu¨klere göre tasarımı. Kirişlerin ve kolonların boyutlandırılması.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  3. Merdiven sistemlerinin iç kuvvetlerinin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  4. Betonarme ve yığma yapıların temellerindeki iç kuvvetlerin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  5. İstinat duvarlarının iç kuvvetlerin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  6. Yüksek kirişlerin boyutlandırılması.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Giriş &
Kirişli plak döşemeler; Tek doğrultuda çalışan döşeme sistemleri
2. hafta: Kirişli plak döşemeler; İki doğrultuda çalışan döşeme sistemleri
3. hafta: Proje Hakkında genel açıklama; kirişlere yük aktarımı
4. hafta: Dişli döşemeler
Proje Bölüm-I teslimi
5. hafta: Kirişsiz döşemeler (Yaklaşık hesap)
6. hafta: Deprem etkisi ve eşdeğer statik deprem yüklemesi
Proje Bölüm-II teslimi
7. hafta: Deprem etkisi; kirişler, kolonlar ve perdeler hakkında genel tasarım esasları
8. hafta: Merdivenler: fonksiyonu, türleri ve örnekler
Vize Sınavı
Proje Bölüm_III teslimi
9. hafta: Temeller: duvaraltı temeli, teki temel, bağ kirişleri
10. hafta: Sürekli temeller, elastik zemine oturan kiriş modeli
Proje Bölüm-IV teslimi
11. hafta: Plak (radye) temeller, temellerde konstrüktif kurallar
12. hafta: İstinat duvarları
Proje Bölüm-V teslimi
13. hafta: İstinat duvarları, yüksek kirişler
14. hafta: Yüksek kirişler
Yapılarda derz ve dilatasyonların teşkili
Proje Final teslimi
15. hafta*: .
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Ders notları öğrenciler ile paylaşılacaktır.
Önerilen kaynaklar: 1. Celep, Z. Betonarme Yapılar, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş. İstanbul, 2019.
2. Nilson, A., Darwin, D., Dolan, C. Design of Concrete Structures, McGraw Hill Education, NY, 2010.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 25
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 2-14 30
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 45
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 4 5
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 0 0
Ara sınav (Vize): 8 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 9 1
Final sınavı: 1 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->