Ders Bilgi Formu ( CE 443 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Geoteknik Deprem Mühendisliğine Giriş | |||||
Ders kodu: | CE 443 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Selçuk TOPRAK | |||||
AKTS kredisi: | 6 | |||||
GTÜ kredisi: | 4 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması | |||||
Ön koşullar: | CE321 Zemin Mekaniği ve CE322 Temel Mühendisliği | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Bu ders, zeminlerin deprem altında davranışı ve yapılarla etkileşimi açısından önemli temel bilgileri ve uygulamaları tasarım çerçevesiyle öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kuvvetli yer hareketinin genel karakteristiklerini belirler
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Deprem ve yerel arazi etkilerini tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurabilmek
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Temel sıvılaşma analizleri gerçekleştirir
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurabilmek
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Basitleştirilmiş yöntemlerle istinat yapıları ve şevlerde deprem etkilerini tasarım açısından değerlendirir
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurabilmek
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi