Ders Bilgi Formu ( CE 462 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Kıyı ve Liman Yapıları Tasarımı | |||||
Ders kodu: | CE 462 | |||||
Öğretim üyesi: | Doç. Dr. Burak AYDOĞAN | |||||
AKTS kredisi: | 6 | |||||
GTÜ kredisi: | 4 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması | |||||
Ön koşullar: | CE 363 dersinden minimum CC almış olmak | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Öğrenciler ders kapsamında kıyı - liman yapılarının ve bileşenlerinin tasarımı konusunda bilgi alyapısını edinilmesi ve ders boyunca bir ticari limanın ve yapısal bileşenlerinin tasarımının gerçekleştilmesi amaçlanmıştır. | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Öğrenciler liman yapılarını sınıflandırabilecektir
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Öğrenciler bir ticari limanı yanaşma yapısının kesidini boyutlandırabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Öğrenciler limanı koruyan dalkakıranı tasarlayabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
Değerlendirme Tipi
- Dönem projesi
-
Öğrenciler projelerini topluluk önünde sunabilecek ve savunabileceklerdir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurabilmek
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
- Dönem projesi