Ders Bilgi Formu ( CE 529 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Zemin İyileştirme Teknikleri | |||||
Ders kodu: | CE 529 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Selçuk TOPRAK | |||||
AKTS kredisi: | 7.5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 2020-2021, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Yüksek lisans | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Artan yapılaşma ve yapılar için yer ihtiyacı zeminlerin yapılaşma için uygun olmadığı alanların da değerlendirilmesi zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Bu tür zeminlerin yapıya uygun hale getirilmesi için zemin iyileştirme yöntemlerinin uygulanması gerekmektedir. Bu dersin amacı zeminlerin yapıların etkileri ve zemin özellikleri açısından değerlendirilmesi ve tasarım için gerekli olan disiplinler arası bilgileri (geoteknik, hidrolik, yapı mühendisliği, çevre, risk analizi ve diğer teknik disiplinler), kavramları, teorileri ve yöntemleri kazandırmaktır. | |||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Zemin özelliklerini değerlendirir ve uygun iyileştirme yöntemini seçer
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Dönem projesi
-
Zemine yapıdan gelen yükleri belirleyerek zemin iyileştirmeyi gerçekleştirir
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurma becerisi
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme becerisi
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Farklı zemin yapılarını farklı denge ve şekil değiştirmeleri göz önüne alarak değerlendirir ve tasarlar
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurma becerisi
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik kararlarını kullanma becerisi
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Proje ve raporları bireysel ve grup olarak hazırlar
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Farklı kitlelerle etkili iletişim kurma becerisi
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum