Ders Bilgi Formu ( CE 547 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yalın İnşaat |
Ders kodu: |
CE 547 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Sevilay DEMİRKESEN ÇAKIR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2020, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
YOK |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Yalın düşünce ve Yalın teorinin Yalın inşaat uygulamaları ve ilkeleri ile birlikte tanıtılması. Yalın araç ve tekniklerin temellerinin öğretilmesi ve inşaat projelerinde uygulama becerisinin kazandırılması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Yalın araç ve teknikleri uygulayarak başarılı proje yönetimi yeteneği kazanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme becerisi
-
Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Projelerde daha iyi iş güvenliği, kalite ve daha düşük maliyetler elde etmek için Yalın inşaat araç ve tekniklerini kullanma becerisi kazanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Sıfır hata kavramını öğrenir ve sıfır hata ortamı için yalın ilkeleri benimser.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Farklı kitlelerle etkili iletişim kurma becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Yerinde kalite ve sıfır hata perspektifleri sayesinde proseslerde verimliliği artırma yeteneği kazanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Güvenli ve temiz bir çalışma ortamı oluşturmak için organizasyonlarda Yalın faaliyetler gerçekleştirir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Yalın Üretim ve Yalın Teori |
2. hafta: |
Yalın İnşaat |
3. hafta: |
Sıfır Hata Kavramı |
4. hafta: |
Değer Akış Haritalama (Ödev 1) |
5. hafta: |
Hata Engelleme (Poka Yoke) |
6. hafta: |
Yerinde Kalite ve Yalın İş Güvenliği |
7. hafta: |
Last Planner Sistemi (1. Vize) |
8. hafta: |
Yalın Simulasyon Oyunları (Villego ve LeapCON) |
9. hafta: |
Hedef Değer Tasarımı |
10. hafta: |
A3 Yöntemi (Ödev 2) |
11. hafta: |
Yalın Tedarik Zinciri Yönetimi (2. Vize) |
12. hafta: |
Yalın Çeviklik Stratejisi |
13. hafta: |
Görsel Yönetim |
14. hafta: |
Yalın Liderlik ve Yalın TRIZ |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Alarcón, L. (1997). Lean construction. CRC Press, Ders notları |
Önerilen kaynaklar: |
Gao, S., & Low, S. P. (2014). Lean construction management. The Toyota Way. Singapur: Springer. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7, 11 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
4,10 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
15 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
7 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
2 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->