Ders Bilgi Formu ( ELM 337 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Elektronik II Laboratuvarı |
Ders kodu: |
ELM 337 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Engin AFACAN
|
AKTS kredisi: |
1 |
GTÜ kredisi: |
1 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
, Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
ELEC 336 dersine kayıtlı olmak veya DD ve üzeri not olmamış olmak |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Temel elektronik devrelerin çalışma prensiplerinin yapılan deneylerle doğrulanması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Daha önce karşılaşmadıkları bir devreyi önceki bilgilerine dayaranarak parçalayarak çözümleyebilme alıştırmaları yapılır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Veri analizi ve yorumunun yanında deneyler tasarlayıp yürütmek
-
Sistem tasarımlarını geliştirmek, uygulamak ve sürdürmek
-
Mühendislik uygulamalarında farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Modern yöntemler ve teknik araçları kullanmak
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Laboratuarda devre kurma ve çalıştırma becerisi geliştirilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Veri analizi ve yorumunun yanında deneyler tasarlayıp yürütmek
-
Sistem tasarımlarını geliştirmek, uygulamak ve sürdürmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Laboratuarda osiloskop, DC güç kaynağı, signal generator gibi araçların doğru kullanımı hakkında bilgi edinilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Veri analizi ve yorumunun yanında deneyler tasarlayıp yürütmek
-
Sistem tasarımlarını geliştirmek, uygulamak ve sürdürmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Modern yöntemler ve teknik araçları kullanmak
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Laboratuvar Tanıtımı-1 |
3. hafta: |
Laboratuvar Tanıtımı-2 |
4. hafta: |
Lab-1 BJT Farksal Yükselteçler-Teorik Ders |
5. hafta: |
Lab-1 BJT Farksal Yükselteçler-Deney |
6. hafta: |
Lab-2 BJT Yükselteçlerin Frekans Yanıtı-Teorik Ders |
7. hafta: |
Lab-2 BJT Yükselteçlerin Frekans Yanıtı-Deney |
8. hafta: |
Lab-3 Geribesleme- Teorik Ders |
9. hafta: |
Lab-3 Geribesleme- Deney |
10. hafta: |
Lab-4 Çıkış Katları- Teorik Ders |
11. hafta: |
Lab-4 Çıkış Katları- Deney |
12. hafta: |
Lab-5 Dalga Üreteçleri-Teorik Ders |
13. hafta: |
Lab-5 Dalga Üreteçleri-Deney |
14. hafta: |
Mazeret Deneyleri |
15. hafta*: |
Final Deneyi-1 |
16. hafta*: |
Final Deneyi-2 |
Ders kitapları ve materyaller: |
Electronic Circuits 2 Lab Manual |
Önerilen kaynaklar: |
Microelectronic Circuits, Sedra&Simith, 5th Edition, Oxford Press |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
5,7,9,11,13 |
75 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
25 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
1 |
5 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
5 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
5 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->