Ders Bilgi Formu ( ELM 463 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Görüntü İşlemenin Temelleri |
Ders kodu: |
ELM 463 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Köksal HOCAOĞLU
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
ELM367, MAT 214, INF212, ELM 368 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, görüntü işleme ve analizi alanındaki temel kavramları, teknikleri ve güncel uygulama problemlerini öğrencilere tanıtmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sayısal görüntüleri iyileştirmeye yönelik algoritmalar geliştirir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
-
Bir görüntü işleme problemini hangi algoritmaları kullanarak çözebileceğine karar verir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
-
Otomatik hedef tanımaya yönelik olarak görüntü işleme algoritmaları geliştirir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
-
Tek boyutlu ve iki boyutlu sinyallerin analizi ve işlenmesi için kullanılan matematiksel teknikler arasındaki benzerliği tanır ve bundan yararlanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
İki boyutlu sinyalleri frekans domeninde analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Bir programlama dili kullanarak sayısal görüntü işleme yöntemlerini gerçekleştirir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sayısal görüntü işlemede temel kavramlar |
2. hafta: |
Görüntü iyileştirme teknikleri (uzamsal düzlemde uygulanan filtreler) |
3. hafta: |
Görüntü iyileştirme teknikleri (histogram tabanlı yöntemler) |
4. hafta: |
Frekans domeninde filtreleme (iki boyutlu AFT ve özellikleri) |
5. hafta: |
Frekans domeninde filtreleme (filtre tasarımı ve uygulamaları) |
6. hafta: |
Geometrik dönüşüm |
7. hafta: |
Görüntü bölütleme (temel kavramlar) |
8. hafta: |
Görüntü bölütleme (eşikleme) |
9. hafta: |
Ara sınav |
10. hafta: |
Görüntü analizi |
11. hafta: |
Morfolojik görüntü işleme (binary) |
12. hafta: |
Morfolojik görüntü işleme (morfolojik algoritmalar) |
13. hafta: |
Morfolojik görüntü işleme (gri seviyeli) |
14. hafta: |
Proje sunumları |
15. hafta*: |
. |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, “Digital Image Processing”, Third Edition, Prentice Hall, 2008. |
Önerilen kaynaklar: |
Gonzalez, Woods, and Eddins, “Digital Image Processing using MATLAB”, Second Edition, Gatesmark Publishing, 2009. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
15 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
2,3,4,7,10,11 |
20 |
Proje: |
6,9 |
30 |
Ödev: |
5,8 |
5 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
12 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
6 |
|
Ödev: |
4 |
2 |
|
Dönem projesi: |
20 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->