Ders Bilgi Formu ( ELM 642 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İşaret İşleme için Makine Öğrenmesi |
Ders kodu: |
ELM 642 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Koray KAYABOL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce |
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Sayısal işaret işleme ve sayısal haberleşmede kullanılan temel makine öğrenmesi yöntemlerinin tanıtılması |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Ardışık veriler için temel işaret kestirim yöntemlerini uygularlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Ardışık verilere temel sınıflandırma yöntemlerini uygularlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Dinamik sistemlere temel parametre kestirim yöntemlerini uygularlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş, olasılık ve rasgele değişkenler |
2. hafta: |
Rasgele vektörler ve rasgele süreçler |
3. hafta: |
Kestirim teorisine giriş |
4. hafta: |
Uyarlamalı süzgeçler |
5. hafta: |
Ardışık Bayesçi süzgeçleme: Kalman ve parçacık süzgeçleri |
6. hafta: |
Eğitmenli işaret sınıflandırma: Üretici ve ayırıcı modeller |
7. hafta: |
Kümeleme: Beklenti-Enbüyükleme, k-ortalamalar, model derecesi seçimi |
8. hafta: |
Boyut indirgeme: Temel bileşen analizi, bağımsız bileşen analizi |
9. hafta: |
Vize sınavı, Grafik modeller |
10. hafta: |
Markov zincirleri |
11. hafta: |
Saklı Markov Modelleri (SMM) |
12. hafta: |
SMM’lerde çıkarım ve öğrenme: Viterbi ve Baum-Welch algoritmaları |
13. hafta: |
Yapay sinir ağları |
14. hafta: |
Derin öğrenmeye giriş |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Sergios Theodoridis, "Machine Learning: A Bayesian and Optimization Perspective", 1st Ed., Academic Press, 2015.
Christopher M. Bishop, "Pattern Recognition and Machine Learning", 2nd Ed., Springer, 2011. |
Önerilen kaynaklar: |
Ethem Alpaydın, "Introduction to Machine Learning", 2nd Ed., The MIT Press, 2010. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
9,10,11,12,13,14 |
30 |
Ödev: |
2, 4, 6 |
25 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
25 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
6 |
|
Dönem projesi: |
8 |
6 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2.5 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->