Ders Bilgi Formu ( ELM 652 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Güç Sistemlerinde Reaktif Güç Kompanzasyonu |
Ders kodu: |
ELM 652 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Tuba GÖZEL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Geleneksel ve modern reaktif güç kompanzayonu metotlarını tanıtmak ve bu metotları güç sistemlerinin çeşitli durumlarında (sinüzoidal veya sinüzoidal olmayan, dengeli veya dengesiz) bilgisayar desteğiyle uygulanmasını sağlamak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sinüzoidal ve dengeli şartlarda görünür güç ifadesi, güç bileşenlerinintanımı. sinüzoidal ve dengeli şartlarda reaktif güç kompanzasyon donanımları |
2. hafta: |
Sinüzoidal olmayan ve dengesiz şartların tanımı |
3. hafta: |
Sinüzoidal olmayan ve dengesiz şartlarda görünür güç ifadeleri ve güç bileşenleri |
4. hafta: |
Sinüzoidal olmayan ve dengesiz şartlarda görünür güç ifadeleri ve güç bileşenleri |
5. hafta: |
Sinüzoidal olmayan ve dengesiz şartlarda reaktif güç kompanzasyon donanımları: Pasif ve Aktif filtreler (Çalışma prensipleri ve devre topolojileri) |
6. hafta: |
Pasif filtreler |
7. hafta: |
Aktif kompanzasyon stratejileri |
8. hafta: |
Aktif kompanzasyon stratejileri |
9. hafta: |
Steinmetz kompensator tasarımı |
10. hafta: |
Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP ile sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerin modellenmesi |
11. hafta: |
Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP programlarıyla sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerin modellenmesi |
12. hafta: |
Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP programlarıyla sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerin modellenmesi |
13. hafta: |
Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP programlarıyla sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerin modellenmesi |
14. hafta: |
sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerde reaktif güç kompanzasyon yöntemlerinin Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP programlarıyla analizi |
15. hafta*: |
sinüzoidal olmayan-dengesiz sistemlerde reaktif güç kompanzasyon yöntemlerinin Matlab-Simulink ve ATPdraw-EMTP programlarıyla analizi |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Miller TJE (1982) Reactive power control in electric systems. Wiley-Interscience. 2. Shepherd W, Zand P (1979) Energy flow and power factor in nonsinusoidal circuits. Cambridge Univ. Press. 3. Akagi H, Watanabe EH, Aredes M (2007) Instantaneous power theory and applications to power conditioning. Wiley-IEEE Press.
|
Önerilen kaynaklar: |
1. IEEE Standard 1459-2010 (2010) Definitions for the measurement of electric power quantities under sinusoidal non-sinusoidal, balanced or unbalanced conditions. IEEE standards. 2. DIN 40110 (2002) Part 1: Single-phase cirsuits and Part 2: Polyphase circuits. DIN standards. (in German). 3. Fuchs EF, Masoum MAS (2008) Power quality in power systems and electrical machines. Elsevier Academic Press. 4. Literatürde yayınlanmış çeşitli makaleler. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
16 |
40 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
15 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
15 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
4 |
15 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->