Ders Bilgi Formu ( ELM 655 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Doğrusal Olmayan İleri Elektronik Devreler |
| Ders kodu: |
ELM 655 |
| Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Atilla UYGUR
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
Yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Doğrusal olmayan devrelerin işletimi, analizi ve tasarımı konusunda bilgi edinmek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Öğrencilerin doğrusal olmayan elektronik devrelerin işlemi konusunda bilgi sahibi edinmeleri.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Elektronik Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Mühendislik problemlerini yorumlamak ve çözmek üzere uygun teknikler geliştirmek, yaratıcı çözümler bulmak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Veri toplama, yorumlama ve duyurma sırasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri dikkate almak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Öğrencilerin doğrusal ve doğrusal olmayan devrelerin arasındaki farklar konusunda ayırt edici tecrübe kazanmaları.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Elektronik Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Mühendislik problemlerini yorumlamak ve çözmek üzere uygun teknikler geliştirmek, yaratıcı çözümler bulmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Veri toplama, yorumlama ve duyurma sırasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri dikkate almak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Öğrencilerin doğrusal olmayan elektronik devrelerin analizinde, tasarımında ve simülasyonunda ortaya çıkabilecek sorunlar konusunda bilgi sahibi olmaları.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Elektronik Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Mühendislik problemlerini yorumlamak ve çözmek üzere uygun teknikler geliştirmek, yaratıcı çözümler bulmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Veri toplama, yorumlama ve duyurma sırasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri dikkate almak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Doğrusal olmayan devrelerin işletim durumları, çalışma noktaları, doğrusal devrelerle aralarındaki farklar konusunda bilgilerin verilmesi. |
| 2. hafta: |
Karşılaştırıcı devreleri |
| 3. hafta: |
Schmitt trigger devreleri ve histeresis |
| 4. hafta: |
Sıfır kesim noktası dedektörleri |
| 5. hafta: |
Kare- Üçgen- Testere Sinyali Üreticileri |
| 6. hafta: |
Gerilim kontrollü osilatörler |
| 7. hafta: |
Vize sınavı. |
| 8. hafta: |
Çarpıcı Devreler |
| 9. hafta: |
PLL devreleri |
| 10. hafta: |
Gerilim-Frekans ve Frekans-Gerilim Dönüştürücüleri |
| 11. hafta: |
Örnekleme-ve-Saklama, Takip-ve-Saklama Devreleri |
| 12. hafta: |
Dijital-Analog Dönüştürücüleri |
| 13. hafta: |
Analog-Dijital Dönüştürücüleri |
| 14. hafta: |
Doğrusal olmayan işlevlerin sentezi |
| 15. hafta*: |
Konuların gözden geçirilmesi, tekrarlar ve final sınavına hazırlık. |
| 16. hafta*: |
Final sınavı. |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Course notes of the instructor, simulation files and/or plots for most of the circuits covered in the course |
| Önerilen kaynaklar: |
Microelectronic Circuits 2e, M.H. Rashid Microelectronic Circuits 5e, Sedra and Smith Analysis and Design of Analog Integrated Circuits 5e, P.R. Gray et al. |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
4, 7, 10, 13 |
48 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 14 |
24 |
| Proje: |
|
0 |
| Ödev: |
11, 12, 13, 14 |
16 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
12 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
5 |
14 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
| Final sınavı: |
1 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->