Ders Bilgi Formu ( ELM 666 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Telsiz Haberleşme |
Ders kodu: |
ELM 666 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Saliha BÜYÜKÇORAK EDİBALİ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
ELM 362, ELM 461 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Telsiz haberleşmenin prensiplerini öğretmek, özellikle hücresel haberleşmeyi öğretmek, telsiz haberleşme hakkında global bakış açısı kazandırmak.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Hücresel haberleşmenin prensiplerini ve mantığını uygular.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Telsiz haberleşme kanalını kavrarlar ve sayısal haberleşme sistemlerini telsiz haberleşme kanalında incelerler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Telsiz haberleşme sistemlerinin bütün katmanlarını inceleyerek global bakış açısı kazanırlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Telsiz haberleşme sistemlerini ve standartlarını ayırt edebilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Gezgin/telsiz haberleşmeye giriş. |
2. hafta: |
Hücre kavramı.
|
3. hafta: |
Hücre planlaması. |
4. hafta: |
Telsiz haberleşme kanalı.
|
5. hafta: |
Telsiz haberleşme kanalı. |
6. hafta: |
Sayısal modülasyon
|
7. hafta: |
Sayısal modülasyon
|
8. hafta: |
Sayısal modülasyon
|
9. hafta: |
Ara sınav |
10. hafta: |
Kanal kodlama
|
11. hafta: |
Kanal kodlama
|
12. hafta: |
Çoklu erişim teknikleri |
13. hafta: |
Telsiz haberleşme ağları
|
14. hafta: |
Telsiz haberleşme sistemleri ve standartları |
15. hafta*: |
-
|
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Wireless Communications: Principles and Practice, T.S. Rappaport, Prentice Hall, 2nd ed., 2002. |
Önerilen kaynaklar: |
Wireless and Cellular Telecommunications, W. C. Y. Lee, McGraw Hill, 3rd ed., 2006. Wireless Communications, A. F. Molisch, Wiley, 2005. Wireless Communications and Networks, W. Stallings, Prentice Hall, 2002. Modern Wireless Communications, S. Haykin, M. Moher, Prentice Hall, 2005. Wireless Communications, A. Goldsmith, Cambridge University Press, 2005. Fundamentals of Wireless Communications, D. Tse, P. Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Principle of Mobile Communication, G. L. Stüber, Kluwer Academic Publishers, 2004.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
10 |
Ödev: |
3,6,9,12 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
13 |
10 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
10 |
4 |
|
Dönem projesi: |
20 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
1 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->