ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( ENF 101 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Programlamaya Giriş
Ders kodu: ENF 101
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Büşra ÖZDENİZCİ KÖSE
AKTS kredisi: 4
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1, Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Bu derste öğrencilerimizin, Python Programlama dili ve buna bağlı ana kavramları kazanması amaçlamaktadır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Nesne Yönelimli Programlama temelli yazılım geliştirme yöntemini uygulamak

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Bilgisayar Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
    3. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    5. Projenin güvenli ve sağlıklı şekilde yönetilmesi için farkındalık geliştirmek, çalışma ortamı ve yasal haklar ile ilgilenmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  2. Java programlama temellerini kapsamlı bir şekilde anlama kabiliyetine sahip olmak

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Bilgisayar Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
    3. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  3. Java programlama dili ile problem çözme yeteneklerini geliştirmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Bilgisayar Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
    3. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  4. Java geliştirme ortamı kullanarak Java programları geliştirme yeteneğine sahip olmak

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Bilgisayar Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
    3. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
   İçerik Yukarı
1. hafta: Python diline Giriş
2. hafta: Python Programlama Dili, Python Geliştirme Ortamları, İlk Python programı
3. hafta: Operatörler
4. hafta: Veri tipleri ve Karşılaştırmalar, Diziler
5. hafta: Standart Giriş/Çıkış
6. hafta: Döngüler ve Şartlı ifadeler
7. hafta: Fonksiyonlar ve Yerel/Global Değişkenler
8. hafta: Dosya Açma/Okuma/Yazma, Ara Sınav
9. hafta: Kütüphaneler ve Modüller
10. hafta: Python’da Hata Ayıklama
11. hafta: Modül Çağırma
12. hafta: Grafiksel Kullanıcı Arabirimleri (GUI)
13. hafta: Modeleme ve simülasyon
14. hafta: Class ve Object Yapılarını Anlama, Genel Tekrar
15. hafta*: Class ve Object Yapılarını Anlama
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Introduction to Java Programming, 8th Edition, Y. Daniel Liang, Pearson Publishing, 2011, ISBN: 978-0132473118
Önerilen kaynaklar: Introduction to Java Programming, 8th Edition, Y. Daniel Liang, Pearson Publishing, 2011, ISBN: 978-0132473118
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 4, 10 30
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 14
Ders dışı bireysel çalışma: 1 5
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 4 2
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 1 7
Ara sınav (Vize): 1 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 2 14
Final sınavı: 1 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->