Ders Bilgi Formu ( FİZ 427 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Fizikte Deneysel Teknikler |
Ders kodu: |
FİZ 427 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Fikret YILDIZ
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Fizikte deneysel teknikler hakkında temel bilgileri açıklayabilme |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kreyojenik sistemleri anlamayabilme ve kreyojenik sistemler tasarlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Fizik alanında güncel bilgileri edinme ve edindiği bilgiyi kuramsal ve uygulamalı alanlarda kullanabilme
-
Fizik alanında karşılaştığı problemleri ortaya koyabilme, analiz edebilme, formüle ederek çözüm üretebilme ve bu amaçla kullanacağı yöntemleri bulup uygulayabilme
-
Deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
-
Bireysel ve takım çalışmalarında etkin ve uyumlu çalışma becerisi
-
Etkin bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve en az bir yabancı dil kullanabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Seminer/sunum
-
Farklı deneysel teknikleri tanımlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Fizik alanında güncel bilgileri edinme ve edindiği bilgiyi kuramsal ve uygulamalı alanlarda kullanabilme
-
Fizik alanında karşılaştığı problemleri ortaya koyabilme, analiz edebilme, formüle ederek çözüm üretebilme ve bu amaçla kullanacağı yöntemleri bulup uygulayabilme
-
Deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
-
Eğitimin yaşam boyu sürmesi gerektiğinin bilinciyle, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri izleme, kişisel ve mesleki yeteneklerini geliştirme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Seminer/sunum
-
Uygun deneysel yöntemleri seçebilme ve uygulayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Fizik alanında güncel bilgileri edinme ve edindiği bilgiyi kuramsal ve uygulamalı alanlarda kullanabilme
-
Fizik alanında karşılaştığı problemleri ortaya koyabilme, analiz edebilme, formüle ederek çözüm üretebilme ve bu amaçla kullanacağı yöntemleri bulup uygulayabilme
-
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
-
Disiplinler arası eğitim ve araştırma faaliyetlerine katılma becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Kristal büyütme teknikleri |
3. hafta: |
Kroyosıvılar |
4. hafta: |
Düşük sıcaklıklarda katıların özellikleri |
5. hafta: |
Isı transferi ve termal izolasyon |
6. hafta: |
0.3 K'nin altına soğutma |
7. hafta: |
Kroyojenik cihazlar |
8. hafta: |
Vakum Sistemleri Ara sınav |
9. hafta: |
Düşük sıcaklıklarda katıların özelliklerinin ölçülmesi |
10. hafta: |
Isı kapasitesi ölçümleri |
11. hafta: |
Termal genişleme ölçümleri |
12. hafta: |
Metallerde yüksek alan manyeto direnc ölçmek için deneysel teknikler |
13. hafta: |
Katıların özellikleri üzerine ultrasonik çalışmalar |
14. hafta: |
Manyetik domainlerin gözlemlenmesi |
15. hafta*: |
-- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
The Art of Cryogenics (Low-Temperature Experimental Techniques) Guglielmo Ventura and Lara Risegari Methods of Experımental Physıcs: L. Marton, Editor-in-Chief, Claire Marton, Assistant Editor
|
Önerilen kaynaklar: |
Crystal Growth Technology, K. Byrappa, T. Ohachi (Eds.) |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
1-14 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
6 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->