Ders Bilgi Formu ( HRT 101 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Harita Mühendisliğine Giriş ve Kariyer Planlama |
Ders kodu: |
HRT 101 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Arif Çağdaş AYDINOĞLU
|
AKTS kredisi: |
3 |
GTÜ kredisi: |
2 () |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Harita Mühendisliği bölümünün genel yapısını tanıtmak; bölüm öğretim elemanlarını ve araştırma alanlarını aktarmak. Ayrıca, bölümün dört yıllık öğretim planı, staj, arazi uygulmaları hakkında bilgi vermek. Meslekle ilgili davet edilen kamu kurumlarının tanıtılmasına olanak sağlanarak mesleki farkındalık yaratmak hedeflenmektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Harita Mühendisliği konularını diğer mühendislik konularından ayırabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Geomatik Mühendisliği alanındaki problemleri ayrıt edebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Yeni teknoloji ve bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Projenin güvenli ve sağlıklı şekilde yönetilmesi için farkındalık geliştirmek, çalışma ortamı ve yasal haklar ile ilgilenmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Harita Mühendisliğinin ana bilim dallarını listeleyebilir ve birbirinden ayırabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Tarihi çevre koruma bilincinin kazandırıldığı bilimsel ve teknolojik bilgiye ulaşmak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Yeni teknoloji ve bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
-
Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerileri geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Profesyonel ilişki ağlarının önemini kavrar ve kariyer seçeneklerini keşfeder
Program Çıktılarına Katkıları
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Genel Bölüm tanıtımı, Üniversite imkanları ve reasmus programı hakkında bilgilendirme |
2. hafta: |
Bölüm öğretim üyesi tanıtım |
3. hafta: |
Bölüm öğretim üyesi tanıtım |
4. hafta: |
Bölüm öğretim üyesi tanıtım |
5. hafta: |
Bölüm öğretim üyesi tanıtım. Kısa sınav |
6. hafta: |
Mesleki kamu kurumlarının sunumu/tanıtımı |
7. hafta: |
Mesleki kamu kurumlarının sunumu/tanıtımı, Kısa Sınav |
8. hafta: |
Mesleki kamu kurumlarının sunumu/tanıtımı |
9. hafta: |
Mühendislik etiği kavramları, Etik ve etik değerler. Kısa sınav |
10. hafta: |
Bölüm öğretim üyesi tanıtım - Ödev |
11. hafta: |
Kariyer Nedir? Beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları: Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında bilgilendirme yapılması. |
12. hafta: |
Sektör Günleri - Özel Sektör. Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentiler ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve özel sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir.
|
13. hafta: |
Sektör Günleri - Akademi. Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve akademik alanda başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir.
|
14. hafta: |
Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama. Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
No textbooks are required for this course. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
7 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
12 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
5 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
2 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->