Ders Bilgi Formu ( HRT 208 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Harita Mühendisliğinde Programlama |
Ders kodu: |
HRT 208 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ali Levent YAĞCI
|
AKTS kredisi: |
3 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
2, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin ana amacı, programlama deneyimi olmayan öğrencilere programlamanın temellerini tanıtmaktır. Bu ders ile öğrenciler programlamayı kendi çalışmalarında kullanabilir ve programlama becerilerini derinleştirmeye hazır olabilirler. Ayrıca, öğrenciler, Harita Mühendisliğinde kendi betiklerini ve fonksiyonlarını uygulamalarla birlikte nasıl yazacaklarını öğreneceklerdir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yeni teknoloji ve bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
-
Programlama dilinde şartlı ifadeleri, döngüleri, fonksiyonları, operatörleri ve yapıları kullanarak programlar yazabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Yeni teknoloji ve bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
-
Harita mühendisliği ile ilgili sorunları çözmek için kendi programlarını yazabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Yeni teknoloji ve bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Programlamaya giriş ve IDLE tanıtımı |
2. hafta: |
Python temel programlama prensipleri |
3. hafta: |
Python veri tiplerine giriş (Numbers, Strings, Dictionaries) |
4. hafta: |
Python veri tipleri giriş (List, Tuples) |
5. hafta: |
Programın akışını kontrol etme |
6. hafta: |
Fonksiyonlar |
7. hafta: |
Özel tek satırlı döngüler ve fonksiyonlar |
8. hafta: |
Ara Sınav |
9. hafta: |
Modüller ve Paketler |
10. hafta: |
Veri giriş/çıkış işlemleri |
11. hafta: |
os modülünü kullanarak dosyalar ve klasörler ile çalışma |
12. hafta: |
Hatalar ve özel durumlar |
13. hafta: |
Program hataların giderilmesi |
14. hafta: |
Obje-tabanlı programlama |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
The Python Tutorial - https://docs.python.org/2/tutorial/ Python for Informatics: Exploring Information - http://www.py4inf.com/book.php |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
1 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
13 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->