Ders Bilgi Formu ( HRT 304 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Jeodezik Ağların Dengelenmesi |
Ders kodu: |
HRT 304 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. M. Halis SAKA
|
AKTS kredisi: |
4 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, öğrencilerin jeodezik ağların kurulması, ölçme ve değerlendirme ilkelerinin kavranmasını amaçlar. Farklı jeodezik problemlerin modellenmesi ve dengeleme prosedürlerini öğretir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Ölçme projeleriyle ilgili jeodezik ağları planlar ve tasarlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Jeodezik kontrol ağlarını istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Jeodezik ağların sıklaştırılmasına yönelik mevcut yöntemleri kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mühendislik problemlerini formüle edip çözmek,
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Jeodezik kontrol ağlarının kullanım alanları ve ağ tasarımı |
2. hafta: |
Temel ülke jeodezik ağlarının tanıtımı, Türkiye Ulusal Referans Çerçevesi
|
3. hafta: |
Ulusal GNSS Ağı ve Sıklaştırılması |
4. hafta: |
Ulusal GNSS Ağı ve Sıklaştırılması |
5. hafta: |
Serbest ağ dengelemesi, Zorlamasız ağ dengelemesi |
6. hafta: |
3B koordinat dönüşümü ve dengelenmesi |
7. hafta: |
Dayanak noktalarının testi ve dayalı dengeleme |
8. hafta: |
Sayısal Uygulamalar, Ödev |
9. hafta: |
Jeodezik kontrol ağları |
10. hafta: |
Deformasyon belirleme amaçlı jeodezik kontrol ağları, Ara Sınav |
11. hafta: |
Sayısal Uygulamalar |
12. hafta: |
Deformasyon analizi için istatistik yöntemler |
13. hafta: |
Jeodezik ağlarla ilişkili deformasyon problemleri |
14. hafta: |
Sayısal Uygulamalar |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
- |
Önerilen kaynaklar: |
Adjustment computations: spatial data analysis: by Charles D. Ghilani fifth edition, Hoboken, John Wiley & Sons, Inc., 2010, 647pp
Koch KR (1998) Parameter estimation and hypothesis testing in linear models. Springer, Berlin |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
10 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
8 |
25 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
12 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
8 |
|
Ödev: |
8 |
1 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->