Ders Bilgi Formu ( HRT 416 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Uzaktan Algılamada Tarımsal Uygulamalar |
Ders kodu: |
HRT 416 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ali Levent YAĞCI
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin temel amacı uydu görüntülerinin tarımsal uygulamalarda nasıl kullanıldığı hakkında detaylı bilgiler vermektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Uydu görüntülerinde tarımsal alanları saptar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Coğrafi bilgi sistemleri, uzaktan algılama, ölçümleme ve planlama ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, analiz etmek ve çözmek
-
Harita Mühendisliği alanındaki modern ekipman ve yazılımları kullanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Görüntüden bilgi çıkartma tekniklerini (görsel ve dijital) analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Uydu görüntüsünü sınıflandırır, tarım alanlarını haritalar ve görüntü sınıflandırma sonuçlarını analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Harita Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlamak ve geliştirmek
-
Coğrafi bilgi sistemleri, uzaktan algılama, ölçümleme ve planlama ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, analiz etmek ve çözmek
-
Harita Mühendisliği alanındaki modern ekipman ve yazılımları kullanmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Uzaktan algılanmış görüntülerden tarım alanlarının haritalanmasına giriş
|
2. hafta: |
Uydu görüntülerinden tarım ürün desenlerinin çıkarılışı: Farklı ülkelerden örnek çalışmalar
|
3. hafta: |
Türkiye'de tarım ürünlerinin mekansal dağılımı
|
4. hafta: |
Tarım alanlarını uydu görüntülerinde ayırt etme yöntemleri |
5. hafta: |
Ürün fenelojik evrelerine giriş
|
6. hafta: |
Tarım ürünlerini ayırt edici özellikleri |
7. hafta: |
Uzaktan algılamada görüntü sınıflandırma yaklaşımları
|
8. hafta: |
Dönem projesi |
9. hafta: |
Referans veri kaynakları ve referans verisi toplama ve kontrolü
|
10. hafta: |
Gelişmiş sınıflandırma algoritmaları
|
11. hafta: |
Uygulama 1: QGIS yazılımında tarım ürün desenlerinin yaygın görüntü sınıflandırma yöntemleri ile çıkarımı |
12. hafta: |
Uygulama 2: QGIS yazılımında tarım ürün desenlerinin ileri görüntü sınıflandırma yöntemleri ile çıkarımı |
13. hafta: |
Tarım deseni haritaların karşılaştırılması ve doğrulanması |
14. hafta: |
Dönem projesi sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1- Lillesand, Thomas M., Jonathan W. Chipman, and Ralph W. Kiefer. 2018. Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama. 7th ed. Palme Yayınevi |
Önerilen kaynaklar: |
1- QGIS project. 2020. “QGIS User Guide”. 01 Haziran 2020. https://docs.qgis.org/3.10/en/docs/user_manual/. 2- QGIS Project. 2020. “QGIS Training Manual”. QGIS Documentation. https://docs.qgis.org/3.10/en/docs/training_manual/index.html. 3- Lillesand, T.M., Kiefer, R.W. & Chipman, J.W. (2015). Remote Sensing and Image Interpretation. 7th edition, New York, USA: John Wiley & Sons.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
8 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
1 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
3 |
4 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
7 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->