Ders Bilgi Formu ( JFM 643 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Fiziksel Jeodezi ve Jeodinamikler |
Ders kodu: |
JFM 643 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. M. Halis SAKA
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Fiziksel jeodezide güncel uygulamaları kapsayacak matematiksel modellemelerin öğretilmesi, Uydu gravite sistemleri kullanılarak jeodezik ve jeofizik sonuçların bölgesel olarak hesaplanma becerisinin kazanılması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Fiziksel jeodezinin, ana teorik kavramlarını kullanır
Program Çıktılarına Katkıları
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak.
-
Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilir ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.
-
Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilir.
-
Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama bilinci kazanır.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Global modellemelerin lokal uygulamaları konusunda beceri kazanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak.
-
Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
-
Disipline ilişkin uygulamalar için gerekli teknik beceri ve modern Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alet ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve sonuçlandırıp raporlayabilir.
-
Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
-
Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilir.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Uydu gravite ölçmeleri ve uygulamaları(hidroloji vb.) konusunda beceri kazanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak.
-
Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanına yenilik getiren bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirmek
-
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır.
-
Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
-
Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilir.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
gravite kavramı ve temel tanımlamalar. |
2. hafta: |
Gravite alanı |
3. hafta: |
fiziksel jeodezide sınır değer proplemleri |
4. hafta: |
küresel harmonik modeller |
5. hafta: |
küresel harmonik fonksiyonlar ve lagendre fonkfiyonu. |
6. hafta: |
uygulama |
7. hafta: |
yükseklik sistemleri |
8. hafta: |
Jeoid ve jeoid hesaplama modelleri |
9. hafta: |
Enküçük kareler yöntemi ve kollekasyon
|
10. hafta: |
Uygulama |
11. hafta: |
Ara sınav |
12. hafta: |
Uydu gravite yöntemleri |
13. hafta: |
Gravite uydu verileri (GRACE, GOCE)
|
14. hafta: |
Kombinasyonlu global jeoid verileri (e.g., EGM96, EGM08)
|
15. hafta*: |
Uygulama |
16. hafta*: |
Sınav |
Ders kitapları ve materyaller: |
Moritz, Advanced Physical Geodesy Heiskanen and Moritz (or Hofmann-Wellenhof and Moritz), Physical Geodesy |
Önerilen kaynaklar: |
Moritz, Advanced Physical Geodesy Heiskanen and Moritz (or Hofmann-Wellenhof and Moritz), Physical Geodesy |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
11 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
15 |
25 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
12 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
2 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->