ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( JFM 664 )


   Temel bilgiler
Ders adı: CBS'de ve Uzaktan Algılamada Programlama
Ders kodu: JFM 664
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Ali Levent YAĞCI
AKTS kredisi: 7,5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1/2, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Doktora
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Bu ders, ögrencilere Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Uzaktan Algılama uygulamaları için Python programlama dilinde kendi programlarını geliştirebilme ve yazabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Python programlama dilinin CBS ve uzaktan algılama uygulamalarındaki rolü hakkında detaylı bilgilere sahip olacaktır.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
    2. Disipline ilişkin uygulamalar için gerekli teknik beceri ve modern Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alet ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
    3. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanına yenilik getiren bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirmek
    4. Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
    5. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve çalıştığı alanla ilgili olan yazılımları etkin bir biçimde kullanır.

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
    2. Dönem projesi
  2. CBS ve uzaktan algılama uygulamaları için Python programlama dilinde kendi kodlarını tasarlama ve geliştirme yetenekleri kazanacaklardır.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilir ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.
    2. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır.
    3. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve sonuçlandırıp raporlayabilir.
    4. Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır.
    5. Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilir.

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
    2. Dönem projesi
  3. ArcGIS yazılım sisteminde çalışan python dilinde programcıklar gelişiirme kabiliyeti edinirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
    2. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilir ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.
    3. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve sonuçlandırıp raporlayabilir.
    4. Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
    5. Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır.
    6. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve çalıştığı alanla ilgili olan yazılımları etkin bir biçimde kullanır.

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
    2. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Python temel programlama prensipleri
2. hafta: İfadeler ve komutlar
3. hafta: Python veri tiplerine giriş (Numbers, Strings, Dictionaries)
4. hafta: Python veri tipleri giriş (List, Tuples)
5. hafta: Python veri tiplerine giriş (Arrays) ve Numpy Python paketine giriş. Ödev #1.
6. hafta: Programın akışını kontrol etme. Ödev #2.
7. hafta: Fonksiyon ve Modüller. Ödev #3.
8. hafta: Dönem ödevi
9. hafta: Dosyalar ile çalışma ve veri giriş/çıkış işlemleri
10. hafta: ArcGIS yazılımında Python diline giriş: ArcPy modülü
11. hafta: ArcPy modülü ile ilgili işlemler
12. hafta: Python programlarını ArcGIS yazılımda çalıştırma
13. hafta: Dönem ödevi ilgili çalışmalar
14. hafta: Dönem ödevi sunumları
15. hafta*: -
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller:
Önerilen kaynaklar: The Python Tutorial, https://docs.python.org/2/tutorial/
Python for Informatics: Exploring Information, http://www.py4inf.com/book.php
Python 2.7 Tutorial, http://www.pitt.edu/~naraehan/python2/index.html
A Byte of Python, https://python.swaroopch.com/
Think Python: How to Think Like a Computer Scientist, http://www.greenteapress.com/thinkpython/html/index.html
Beginning Python Programming for Aspiring Web Developers, http://www.openbookproject.net/books/bpp4awd/
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 0
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 8 30
Ödev: 5,6,7 30
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 5 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 4 3
Dönem projesi: 4 3
Dönem projesi sunumu: 5 2
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 0 0
Ara sınav (Vize): 0 0
Final sınavı için bireysel çalışma: 6 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->