Ders Bilgi Formu ( JFM 664 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
CBS'de ve Uzaktan Algılamada Programlama |
Ders kodu: |
JFM 664 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ali Levent YAĞCI
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, ögrencilere Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Uzaktan Algılama uygulamaları için Python programlama dilinde kendi programlarını geliştirebilme ve yazabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Python programlama dilinin CBS ve uzaktan algılama uygulamalarındaki rolü hakkında detaylı bilgilere sahip olacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
-
Disipline ilişkin uygulamalar için gerekli teknik beceri ve modern Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alet ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanına yenilik getiren bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirmek
-
Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve çalıştığı alanla ilgili olan yazılımları etkin bir biçimde kullanır.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
CBS ve uzaktan algılama uygulamaları için Python programlama dilinde kendi kodlarını tasarlama ve geliştirme yetenekleri kazanacaklardır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilir ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.
-
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve sonuçlandırıp raporlayabilir.
-
Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır.
-
Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilir.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
ArcGIS yazılım sisteminde çalışan python dilinde programcıklar gelişiirme kabiliyeti edinirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerini belirleme, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilir ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve sonuçlandırıp raporlayabilir.
-
Mühendisliğin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrama özelliği kazanır.
-
Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır.
-
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve çalıştığı alanla ilgili olan yazılımları etkin bir biçimde kullanır.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Python temel programlama prensipleri |
2. hafta: |
İfadeler ve komutlar |
3. hafta: |
Python veri tiplerine giriş (Numbers, Strings, Dictionaries) |
4. hafta: |
Python veri tipleri giriş (List, Tuples) |
5. hafta: |
Python veri tiplerine giriş (Arrays) ve Numpy Python paketine giriş. Ödev #1. |
6. hafta: |
Programın akışını kontrol etme. Ödev #2. |
7. hafta: |
Fonksiyon ve Modüller. Ödev #3. |
8. hafta: |
Dönem ödevi |
9. hafta: |
Dosyalar ile çalışma ve veri giriş/çıkış işlemleri |
10. hafta: |
ArcGIS yazılımında Python diline giriş: ArcPy modülü |
11. hafta: |
ArcPy modülü ile ilgili işlemler |
12. hafta: |
Python programlarını ArcGIS yazılımda çalıştırma |
13. hafta: |
Dönem ödevi ilgili çalışmalar |
14. hafta: |
Dönem ödevi sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
The Python Tutorial, https://docs.python.org/2/tutorial/ Python for Informatics: Exploring Information, http://www.py4inf.com/book.php Python 2.7 Tutorial, http://www.pitt.edu/~naraehan/python2/index.html A Byte of Python, https://python.swaroopch.com/ Think Python: How to Think Like a Computer Scientist, http://www.greenteapress.com/thinkpython/html/index.html Beginning Python Programming for Aspiring Web Developers, http://www.openbookproject.net/books/bpp4awd/ |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
8 |
30 |
Ödev: |
5,6,7 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
14 |
|
Ödev: |
4 |
3 |
|
Dönem projesi: |
4 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
5 |
2 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
6 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->