Ders Bilgi Formu ( KBRN 511 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyosavunma |
Ders kodu: |
KBRN 511 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2017-2018 , Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Ders, lisansüstü seviyedeki öğrencilere biyosavunmanın tanımı, önemi, Biyolojik silah ajanları hakkında genel bilgi verilerek biyosavunmaya yönelik sistem ve malzemeler kapsamında kullanılan teknolojiler ile sistem geliştirmeye ve kullanmaya yönelik bilinç sağlanmasını hedefler. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyosavunmanın önemini idrak ederek, ilgili teknolojilerin kullanılmasına yönelik bilgi ve beceri edinirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Biyosavunma alanında gerekli, tespit ve teşhis edici, koruyucu ve tedavi edicilerin, genel sağlık alanında kullanılanlardan farkını ve milli savunma kapsamındaki öncelikleri ayrıştırarak, moleküler biyoloji, genetik, hücre biyolojisi, biyokimya, miktobiyoloji vb. yaşam bilimlerinin bu alanda kullanılmasına yönelik idrak sağlarlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Biyolojik Ajanların Tespit ve Teşhislerine yönelik Teknolojiler, sistemlerı tanıma
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyosavunma, Tanımı Ve Önemi |
2. hafta: |
Biyolojik Ajanların Silah Olarak Etkileri |
3. hafta: |
Biyolojik Silahlardan Korunma: “Biyosavunma” |
4. hafta: |
Biyosavunma Alanında Kullanılan Teknolojiler
|
5. hafta: |
Biyolojik Ajanlardan Korunma; Genel Tedbirler |
6. hafta: |
Toplumsal ve Bireysel Tedbirler |
7. hafta: |
Biyolojik Ajan Etkilerini Önleme |
8. hafta: |
Vize sınavı |
9. hafta: |
Biyolojik Ajanların Tespit ve Teşhislerine yönelik Teknolojiler, sistemler |
10. hafta: |
Biyolojk ve Kimyasal Ajanların Etkilerini ortadan kaldırabilecek tedaviler |
11. hafta: |
Biyolojik Ajanların Dekontaminasyonu |
12. hafta: |
Biyosavunmanın Dünyadaki Durumu ve Uygulanan Politikalar |
13. hafta: |
Biyosavunma Alanında Ülkemizdeki Durum |
14. hafta: |
Biyosavunma Alanında Faaliyet Gösteren Araştırma Altyapıları |
15. hafta*: |
Fikirlerin tartışılması, Uygulamalı Araştırma :Yaklaşımları
|
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Biodefense: Principles and Pathogens, Michael S. Bronze and Ronald A, 2005, Horizon Bioscience, USA. |
Önerilen kaynaklar: |
Biodefense: Principles and Pathogens, Michael S. Bronze and Ronald A, 2005, Horizon Bioscience, USA. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
14 |
10 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
1 |
7 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
1 |
10 |
|
Ödev: |
1 |
5 |
|
Dönem projesi: |
1 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
1 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
3 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
2 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->