Ders Bilgi Formu ( KBRN 512 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyoterörizm Ajanları ve Hastalıkları |
Ders kodu: |
KBRN 512 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Sonay ÖZKAN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
YOK |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Yüksek lisans ve Doktora öğrencilerine biyoterörizm ajanı olarak kullanılan mikroorganizmaları (bakteri, virüs gibi) ve yaptıkları hastalıkların tanısı, tedavisi ve önlenmesi ile ilgili eğitmektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyoterörizm ajanlarını hakkında bilgilenmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Biyoterörizm ajanlarının meydana getirdiği hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Biyoterörizm ajanlarının neden olduğu hastalıkların tanı, tedavi ve önlenmesi hakkında bilgi edinmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyoterörizm ajanlarının sınıflandırılması Biyoterörizmi önleme, hazırlıklı olma ve korunma yöntemlerine giriş |
2. hafta: |
Brucella species / brucellosis Bacillus anthracis / anthrax Brucella sp. / Brucellosis Bacillus anthracis / Anthrax Brucella sp. / Brucellosis Burkholderia mallei / Glanders Burkholderia pseudomallei / Melioidosis |
3. hafta: |
Chlamydia psittaci / psittacosis Clostridium botulinum toxin / Botulizm |
4. hafta: |
Shigella (shigellosis) Staphylococcal enterotoxin B E. coli O157:H7 (Escherichia coli) / gıda zehirlenmesi |
5. hafta: |
Clostridium perfringens/ Epsilon toxin Cryptosporidium parvum / sudan bulaşma Coxiella burnetii / Q FEVER) |
6. hafta: |
Francisella tularensis/ tularemia Ricin toxin from Ricinus communis (castor beans) Rickettsia prowazekii / typhus fever |
7. hafta: |
Salmonella species / salmonellosis Salmonella typhi / typhoid fever |
8. hafta: |
ARA SINAV |
9. hafta: |
Vibrio cholerae / kolera Yersinia pestis / plague |
10. hafta: |
Venezuelan equine encephalitis Eastern equine encephalitis Western equine encephalitis |
11. hafta: |
Bunyaviruses |
12. hafta: |
Viral hemorrhagic fevers Filoviruses: Ebola, Marburg |
13. hafta: |
Viral hemorrhagic fevers Arenaviruses : Lassa, Machupol |
14. hafta: |
Variola majör / Smallpox Nipah virüs Hantavirus |
15. hafta*: |
ÖZET |
16. hafta*: |
FİNAL SINAVI |
Ders kitapları ve materyaller: |
Haftalık ders başlıkları ile ilgili güncel makaleler Ders notları |
Önerilen kaynaklar: |
1.Bioterrorism and Infectious Agents: A New Dilemma for the 21st Century I.W. Fong, Kenneth Alibek Springer Science & Business Media, 18 Mar 2010 - 273 sayfa 2.Bioterrorism: Prevention, Prepardeness and Protection. 26 Apr 2007 by J.V. Borelli 3.Agents of Bioterrorism Pathogens and Their Weaponization. 29 Feb 2008 by Geoffrey Zubay 4.Detection of Chemical, Biological, Radiological and Nuclear Agents for the Prevention of Terrorism: Mass Spectrometry and Allied Topics. Joseph Banoub 3 Kasım 2014 Springer 5.Detection of Biological Agents for the Prevention of Bioterrorism Joseph Banoub Springer, 14 Ara 2010 - 360 sayfa 6.Microorganisms and Bioterrorism Burt Anderson Herman Friedman Mauro Bendinelli 26 Mayıs 2007 Springer Science & Business Media 7.Pathology of Infectious Diseases E-Book: A Volume in the Series: Foundations in Diagnostic Pathology. Gary W. Procop . 21 Temmuz 2014. Elsevier Health Sciences 8.Diagnostic Pathology: Infectious Diseases E-Book. Danny A Milner . 3 Haziran 2015 Elsevier Health Sciences 9.Crash Course: Infectious Diseases - E-Book. . 10 Aralık 2014. Elsevier Health Sciences
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
1-7 ve 9-15 |
10 |
Proje: |
13 |
10 |
Ödev: |
2-7 ve 9-15 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
3 |
13 |
|
Dönem projesi: |
4 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
3 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->