ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KBRN 513 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Biyosensörler
Ders kodu: KBRN 513
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 2018-2019, Güz
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: none
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Ders, lisansüstü seviyedeki öğrencilere biyosensörlerin tanımı, kullanım alanları, algılamada biyosensörlerin önemi ve biyosensör teknolojilerinin öğretilerek bu teknoloji ile sistem geliştirmeye ve kullanmaya yönelik bilinç sağlanmasını hedefler.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Biyosensörlerin tarihçesini, çeşitlerini ve prensiplerini öğrenerek bir tanı aracı olarak kullanımını anlar.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    5. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Amaca uygun tanılama yapabilmek için hangi prensibe dayalı sistemi ve hangi algılayıcı molekülü seçmesinin uygun olacağına karar verebilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
    3. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    5. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  3. Biyosensör, tasarımı,gereksinimi ve kullanım alanlarını kavramak

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    4. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    5. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    6. İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Biyosensör kavramına giriş ve Biyosensörlerin Tarihçesi
2. hafta: Biyosensör Teknolojisi
3. hafta: Biyosensörlerin Üstünlük ve Zayıflıkları
4. hafta: Biyosensörlerin Tanımlanması
5. hafta: Biyosensör Bileşenleri
6. hafta: Transdüserler
7. hafta: Biyolojik Algılayıcılar Sistemler-1 (Biyosensörlerde Algılayıcı Molekül Olarak Antikorlar, Reseptörler, Enzimler ve Hücreler)
8. hafta: Vize sınavı

9. hafta: Biyolojik Algılayıcılar Sistemler-2 (Biyosensörlerde Algılayıcı Molekül Olarak Nükleik Asitler, Aptamerler, MIP’ler ve Lektinler)
10. hafta: Biyolojik Algılayıcı Moleküllerin İmmobilizasyonu
11. hafta: Biyosensör Tasarımı
12. hafta: Biyosensör Gereksinimleri
13. hafta: Biyosensör Uygulamaları
14. hafta: Biyosensörlerin Ticarileşmesi
15. hafta*: Biyosensörlerin Geleceği ve Yapay Duyular
16. hafta*: Final sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Advances in Biosensors: Perspectives in Biosensors, editör: Bansi Dhar Malhotra, Anthony Turner, Elsevier Science, V:5, 2003, NewYork
Önerilen kaynaklar: Advances in Biosensors: Perspectives in Biosensors, editör: Bansi Dhar Malhotra, Anthony Turner, Elsevier Science, V:5, 2003, NewYork
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 35
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 10 15
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 6 10
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 16 1
Ara sınav (Vize): 3 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 16 1
Final sınavı: 3 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->