Ders Bilgi Formu ( KBRN 513 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyosensörler |
Ders kodu: |
KBRN 513 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
none |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Ders, lisansüstü seviyedeki öğrencilere biyosensörlerin tanımı, kullanım alanları, algılamada biyosensörlerin önemi ve biyosensör teknolojilerinin öğretilerek bu teknoloji ile sistem geliştirmeye ve kullanmaya yönelik bilinç sağlanmasını hedefler. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyosensörlerin tarihçesini, çeşitlerini ve prensiplerini öğrenerek bir tanı aracı olarak kullanımını anlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Amaca uygun tanılama yapabilmek için hangi prensibe dayalı sistemi ve hangi algılayıcı molekülü seçmesinin uygun olacağına karar verebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Biyosensör, tasarımı,gereksinimi ve kullanım alanlarını kavramak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyosensör kavramına giriş ve Biyosensörlerin Tarihçesi |
2. hafta: |
Biyosensör Teknolojisi |
3. hafta: |
Biyosensörlerin Üstünlük ve Zayıflıkları |
4. hafta: |
Biyosensörlerin Tanımlanması |
5. hafta: |
Biyosensör Bileşenleri |
6. hafta: |
Transdüserler |
7. hafta: |
Biyolojik Algılayıcılar Sistemler-1 (Biyosensörlerde Algılayıcı Molekül Olarak Antikorlar, Reseptörler, Enzimler ve Hücreler) |
8. hafta: |
Vize sınavı
|
9. hafta: |
Biyolojik Algılayıcılar Sistemler-2 (Biyosensörlerde Algılayıcı Molekül Olarak Nükleik Asitler, Aptamerler, MIP’ler ve Lektinler) |
10. hafta: |
Biyolojik Algılayıcı Moleküllerin İmmobilizasyonu |
11. hafta: |
Biyosensör Tasarımı |
12. hafta: |
Biyosensör Gereksinimleri |
13. hafta: |
Biyosensör Uygulamaları |
14. hafta: |
Biyosensörlerin Ticarileşmesi |
15. hafta*: |
Biyosensörlerin Geleceği ve Yapay Duyular |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Advances in Biosensors: Perspectives in Biosensors, editör: Bansi Dhar Malhotra, Anthony Turner, Elsevier Science, V:5, 2003, NewYork |
Önerilen kaynaklar: |
Advances in Biosensors: Perspectives in Biosensors, editör: Bansi Dhar Malhotra, Anthony Turner, Elsevier Science, V:5, 2003, NewYork |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
16 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
16 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->