Ders Bilgi Formu ( KBRN 517 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyolojik Ajanlara Karşı İmmünoglobilinler |
Ders kodu: |
KBRN 517 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Biyolojik ajanların etkilerini nötralize edilmesine yönelik olarak nötralizan antikor ve peptit yapıların geliştirilmesi, antikor mühendisliği , antikor yapılarının etki mekanizmaları irdelenecek ve güncel gelişmeler öğrencilere aktarılacaktır. Bunun yanısıra, nötralizan antikor geliştirilmesi alanında öğrencilerin kendilerinin seçtiği güncel bir makaleyi kısa bir sunum yaparak açıklamaları beklenmektedir |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Antikor yapısını açıklayabilir ve rekombinant DNA teknolojisine dayalı ile antikor mühendisliği uygulamaları ile biyolojik ve kimyasal ajanlara karşı tanı ve tedavisine yönelik antikor geliştirilmesi ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Antikor mühendisliği uygulamalarında kullanılan tekniklerin metodolojilerini anlamak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Antikor yapılarının etki mekanizmalarını öğrenirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Bağışıklık sistemi |
2. hafta: |
İmünoglobilin kodlayan genler |
3. hafta: |
İmmünoglobilin yapısı
|
4. hafta: |
Antikor kütüphaneleri |
5. hafta: |
Hibridoma ve Faj gösterim teknolojisi |
6. hafta: |
Ara Sınav |
7. hafta: |
Rekombinant antikor teknolojisi |
8. hafta: |
İmmünoglobilinlerin üretimi |
9. hafta: |
İmmünoglobilin fragmentleri |
10. hafta: |
İmmünoglobilinlerin saflaştırılması |
11. hafta: |
İmmünoglobilinlerin karakterizasyonu |
12. hafta: |
Antikor uygulamaları |
13. hafta: |
Nötralizan antikorlar |
14. hafta: |
Biofarmosotikler |
15. hafta*: |
Genel Tekrar |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Antibody engineering/ Roland Kontermann and Stefan Dübel |
Önerilen kaynaklar: |
Berrin Erdağ, Bertan Koray Balcıoğlu, Antikor Mühendisliği ve Uygulamaları, Bölüm 10, sayfa 215-, Güncel Biyoteknoloji ve Uygulamaları, Editörler Munis Dündar ve Haydar Bağış, MGrup Matbaacılık, Kayseri 2017. ISBN 978-605-67442-0-4. 2. Antibody Engineering, Methods and protocols, Benny K. C. lo. Winter G, Griffiths AD, Hawkins RE, Hoogenboom HR, Making Antibodies by Phage Display Technology. Annual Review of Immunology, 1994. 12: p. 433–55. Zola H, Thomas D, Lopez A, Monoclonal Antibodies: Therapeutic Uses. 2013. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
6 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->