Ders Bilgi Formu ( KBRN 519 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyolojik Harp Ajanları ve Belirleme Teknolojileri |
Ders kodu: |
KBRN 519 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Biyolojik savaş ajanları ve etki mekanizmaları, bu ajanların tanımlanması ve farklı yöntemlerle belirlenmesi ve biyosavunma konusundaki in vivo çalışmalar ve hayvan modelleri hakkında teorik bilgi kazanımının sağlanması
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyolojik savaş ajanları ve etki mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Biyolojik ajanların tanımlanması ve farklı yöntemlerle belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Biyolojik Savunma hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanları: Giriş ve Tarihçe |
2. hafta: |
Bakteri ve Virüs Genetiği: Temel Bilgiler |
3. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Bakteriler: Genetiği ve Etki Mekanizmaları |
4. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Bakteriler: Genetiği ve Etki Mekanizmaları |
5. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Bakteriler: Genetiği ve Etki Mekanizmaları |
6. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Virüsler: Genetiği ve Etki Mekanizmaları |
7. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Virüsler: Genetiği ve Etki Mekanizmaları |
8. hafta: |
Ara Sınav |
9. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanı Toksinler ve Etki Mekanizmaları |
10. hafta: |
Biyolojik Savaş Ajanlarına Yönelik Mevcut ve Geliştirilmekte Olan Deteksiyon ve Tanımlama Sistemleri |
11. hafta: |
Nükleik Asit Amplifikasyon Teknolojileri (NAT)’ne Dayalı Tanımlama Sistemleri |
12. hafta: |
Nükleik Asit Amplifikasyon Teknolojileri (NAT)’ne Dayalı Tanımlama Sistemleri |
13. hafta: |
Biyosavunma Konusundaki in vivo Çalışmalar ve Hayvan Modelleri |
14. hafta: |
Biyosavunma Konusundaki in vivo Çalışmalar ve Hayvan Modelleri |
15. hafta*: |
Bilinmeyen Ajanların Karakterizasyonu |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları, konuya ilişkin kitaplar ve makaleler |
Önerilen kaynaklar: |
Wheelis M. Biological warfare before 1914. In: Moon JE van Courtland., editor. Biological and toxin weapons: Research, development, and use from the middle ages to 1945. Vol. 1. Stockholm, Sweden: Stockholm International Peace Research Institute; 1991. pp. 8–34. Christophe G, Cieslak T, Pavlin J, Eitzen E. Biological warfare: A historical perspective. JAMA. 1997;278:412–7. [PubMed] |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->