ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KBRN 522 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Patlayıcıların Belirlenmesinde Genetiği Değiştirilmiş Mikroorganizmaların Kullanımı
Ders kodu: KBRN 522
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Yelda ÖZDEN ÇİFTÇİ
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 2018, Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Ders, lisansüstü seviyedeki öğrencilere genetik mühendisliği yöntemleri kullanılarak patlayıcılara-hassas çeşitli bioreporter mikroorganizmaların dizayn edilmesi, bu mikroorganizmalar kullanılarak yapılabilecek analizler ile patlayıcıların belirlenmesinde bioreporter mikroorganizmaların önemi ve potansiyel kullanılma alanları hakkında bilgi sağlanmasını hedeflemektedir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Patlayıcıların saptanabilmesi için mikroorganizmaların genetik olarak programlanmasında kullanılabilecek stratejiler hakkında bilgi sahibi olunması

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    4. Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    7. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    8. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Seminer/sunum
  2. Patlayıcıların belirlenmesi için kullanılabilecek mikroorganizma çeşitleri ve bir tanı aracı olarak bu mikroorganizmaların olası kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
    4. Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
    5. Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    8. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Seminer/sunum
  3. Patlayıcılara ait rezidüleri belirleyebilen bakterilerin çevresel mikrobiyoloji ve biyoremediasyon amaçlı kullanımı

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
    4. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    5. Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    8. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    9. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    10. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Seminer/sunum
   İçerik Yukarı
1. hafta: Mikrobiyal Bioreporter’lar Hakkında Genel Bilgiler
2. hafta: Bioreporter Mikroorganizmaların Tasarımı
3. hafta: Bioreporter Mikroorganizmaların Tasarımında Sentetik Biyolojinin Kullanılması
4. hafta: Bioreporter Mikroorganizmaların Uygulama Alanları
5. hafta: Bioreporter Mikroorganizmaların Biyodegradasyondaki Önemi
6. hafta: Çevresel Kontaminasyonun Belirlenmesinde Tasarlanan Bioreporter Mikroorganizmaların Kullanımı
7. hafta: Vize Sınavı
8. hafta: Bioreporter Organizmaların Gelecekteki Kullanılma Potansiyelleri ve Olası Katkıları
9. hafta: Patlayıcıların Saptanmasında Genetik Mühendisliğiyle Değişikliğe Uğratılmış Farklı Organizmaların Kullanımı
10. hafta: Patlayıcıların Saptanmasında Genetik Mühendisliğiyle Değişikliğe Uğratılmış Bakterilerin Kullanımı
11. hafta: Patlayıcıların Saptanmasında Genetik Mühendisliğiyle Değişikliğe Uğratılmış Bakterilerin Kullanımına İlişkin Güncel Çalışmalar
12. hafta: Patlayıcıların Saptanmasında Genetik Mühendisliğiyle Değişikliğe Uğratılmış Maya Kullanımı
13. hafta: Patlayıcıların Saptanmasında Genetik Mühendisliğiyle Değişikliğe Uğratılmış Mikroalglerin Kullanımı
14. hafta: Patlayıcıların Tespiti için Mikroorganizmaların Kullanımında Yeni Yaklaşımlar
15. hafta*: Öğrenci Ödev Sunumları
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Whole Cell Sensing Systems I: Reporter Cells and Devices, Mifumi Shimomura-Shimizu, Isao Karube (auth.), Shimshon Belkin, Man Bock Gu (eds.) Advances in Biochemical Engineering / Biotechnology 117, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010.
Whole Cell Sensing Systems II: Applications, Mifumi Shimomura-Shimizu, Isao Karube (auth.), Shimshon Belkin, Man Bock Gu (eds.), Advances in Biochemical Engineering / Biotechnology 118, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010.
Önerilen kaynaklar: Van Der Meer, J. R., & Belkin, S. “Where microbiology meets microengineering: design and applications of reporter bacteria”, Nature Reviews Microbiology, 8, 511-522, 2010.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 7 35
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 15 15
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 6 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 15 1
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 1 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 20 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 20 1
Final sınavı: 3 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->