Ders Bilgi Formu ( KBRN 522 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Patlayıcıların Belirlenmesinde Genetiği Değiştirilmiş Mikroorganizmaların Kullanımı | |||||
Ders kodu: | KBRN 522 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Yelda ÖZDEN ÇİFTÇİ | |||||
AKTS kredisi: | 7.5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 2018, Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Yüksek lisans | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | Türkçe | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Ders, lisansüstü seviyedeki öğrencilere genetik mühendisliği yöntemleri kullanılarak patlayıcılara-hassas çeşitli bioreporter mikroorganizmaların dizayn edilmesi, bu mikroorganizmalar kullanılarak yapılabilecek analizler ile patlayıcıların belirlenmesinde bioreporter mikroorganizmaların önemi ve potansiyel kullanılma alanları hakkında bilgi sağlanmasını hedeflemektedir. | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Patlayıcıların saptanabilmesi için mikroorganizmaların genetik olarak programlanmasında kullanılabilecek stratejiler hakkında bilgi sahibi olunması
Program Çıktılarına Katkıları
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
- Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
- Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
-
Patlayıcıların belirlenmesi için kullanılabilecek mikroorganizma çeşitleri ve bir tanı aracı olarak bu mikroorganizmaların olası kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
- Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
- Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
- Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
-
Patlayıcılara ait rezidüleri belirleyebilen bakterilerin çevresel mikrobiyoloji ve biyoremediasyon amaçlı kullanımı
Program Çıktılarına Katkıları
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
- Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
- Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
- Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum