ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KBRN 528 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Tarımsal Biyoterörizm ve Biyoteknoloji
Ders kodu: KBRN 528
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
AKTS kredisi: 7,5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 2018-2019, Güz
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: TBu ders temel biyoterorizm ve bitki biyogüvenliği konusunda temel bir anlayış oluşturmak üzere düzenlenmiştir.Bitki biyogüvenliği üretimi ve sürdürülebilirliği olumsuz etkileyebilecek endemiklerin oluşumu veya yabancı organizmaların girişiyle doğal ve yönetilen bitki sistemlerinin korunmasını kapsar. Biyoterörizm, bitki biyogüvenlik stratejisi geliştirildiğinde düşünülmesi gereken çok önemli bir tehdittir. Dersin konu başlıkları; Tarımsal Biyoteknoloji, Bitki ve Gıda Güvenliği, Tarımı Tehdit Eden Biyoterorizm Tarımsal Biyoreorizmde Kimyasal ve Biyolojik Ajanlar, Bu ajanların Saptanması, karakterize Edilmesi ve Validasyonları, Agroterorizmin Biyoekonomik Etkileri ve Uluslararası Politika ve Düzenlemeleri içermektedir. Bitki biyogüvenliği ve agroterörizm tartışması insan sistemleri açısından değerlendirilecektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Bitki ve Gıda Güvenliği ile tehdit olarak tarımda biyoterorizm konusunda bilgi sahibi olunması

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    8. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    9. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    10. İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  2. Tarımda kullanılan kimyasal ve biyolojik ajanların tanıtılması

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    2. Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    7. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    8. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Biyolojik ajan olarak mikroorganizmaların Tespiti ve Tiplendirilmesi ve validasyonları konusunda bilgi edinilmesi

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    8. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    9. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    10. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    11. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Tarımsal Biyoteknoloji -1
2. hafta: Tarımsal Biyoteknoloji -2
3. hafta: Bitki ve Gıda Güvenliği
4. hafta: Biyoterörizm ve tarihçesi
5. hafta: Tarımda tehdit olarak biyoterörizm-1
6. hafta: Tarımda tehdit olarak biyoterörizm-2
7. hafta: Biyoterörizmde Tarımsal hedefler
8. hafta: Tarımsal terörizmde kullanılan kimyasal ve biyolojik ajanlar- Ara Sınav
9. hafta: Biyolojik ajan olarak mikroorganizmaların Tespiti ve Tiplendirilmesi ve validasyonları-1
10. hafta: Biyolojik ajan olarak mikroorganizmaların Tespiti ve Tiplendirilmesi ve validasyonları-2
11. hafta: Kimyasal ajanların tespiti
12. hafta: Tarımsal biyoterörizmin ekonomik yansımaları
13. hafta: Uluslararası politika ve yönetmelikler
14. hafta: Ulusal Biyogüvenlik kanunu
15. hafta*: Genel Değerlendirme
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Textbooks and materials:
R.N. Strange and M.L. Gullino (eds.), The Role of Plant Pathology in Food Safety and Food Security, Plant Pathology in the 21st Century 3, DOI 10.1007/978-1-4020-8932-9_10, © Springer Science+Business Media B.V. 2010.

Ostfield ML (2007) Biodefense: U.S. vision of a broader cooperation. Eur Aff 8(1):75–79 Palm M (1999) Mycology and world trade: a view from the front line. Mycologia 91:1–12

Paterson RRM (2006) Fungi and fungal toxins as weapons. Mycol Res 110:1003–10 Price-Smith A (2002) The health of nations. MIT Press. Cambridge, MA, 220 pp Rogers P, Whitby S, Dando M (1999) Biological warfare against crops. Sci Am 280:70–5

Foxwell J (2001) Current trends in agroterrorism (antilivestock, anticrop, and antisoil bioagricul- tural terrorism) and their potential impact on food security. Stud Conf Terror 24:107–29

Önerilen kaynaklar: The Role of Plant Pathology in Food Safety and Food Security, Plant Pathology in the 21st Century
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 7 40
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 15 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 6 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 5 3
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 20 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 20 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->