Ders Bilgi Formu ( KBRN 529 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Savunma Alanında Nanoteknoloji |
Ders kodu: |
KBRN 529 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Nanomalzemelerin tanınması, sentez yaklaşımları, uygulama alanları ve özellikle de Savunma alanında nano malzemelerin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Nanoteknoloji ve nanokimya önemini idrak ederek, ilgili teknolojilerin kullanılmasına yönelik bilgi ve beceri edinirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Nanoteknolojinin savunma alanında kullanıldığı yerleri öğrenir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Nanomalzemelerin tanınması, sentez yaklaşımları, uygulama alanlarını öğrenirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Nano teknoloji ve nano kimya nedir?, neden nano? |
2. hafta: |
Nanotel, nanoçubuk, nanopartikül ve nanocluster malzemeler nelerdir? Supra moleküler kimya nedir? |
3. hafta: |
Nano malzemelerin sentezi ve karakterizasyonunda kullanılan cihazlar |
4. hafta: |
Self-Assembly monolayer nedir ve kullanım alanları nerelerdir? Self assembly monolayer (SAM) mühendisliği ve yüzey hazırlama teknikleri |
5. hafta: |
Nanomalzemelerin genel uygulama ve kullanım alanları |
6. hafta: |
Savunma teknolojisinde kullanılan nano ve supramoleküler malzemeler |
7. hafta: |
1. Vize |
8. hafta: |
Kimya alanında savunma sektörüne yönelik nano malzemeler |
9. hafta: |
Kimya alanında savunma sektörüne yönelik nano malzemeler |
10. hafta: |
Kimya alanında savunma sektörüne yönelik nano malzemeler |
11. hafta: |
Kimya alanında savunma sektörüne yönelik nano malzemeler |
12. hafta: |
2.vize |
13. hafta: |
Türkiye’de Savunma Teknolojilerinde Nanoteknoloji |
14. hafta: |
: Dünya’da Savunma Alanındaki Mevcut Nanoteknoloji |
15. hafta*: |
Dünya’da Savunma Alanındaki Mevcut Nanoteknoloji |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Nanochemistry, A chemical Approach to Nanomaterials, Geoffrey A. Ozin & Andre C. Arsenault.; Nanomaterails for Biosensors, Challa Kumar |
Önerilen kaynaklar: |
Knowledge of nanomaterials, synthesis approaches, application areas and knowledge of nanomaterials, synthesis approaches, application areas, and particularly where nanomaterials are used in the field of defense will be familiar knowledge |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7, 12 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
10 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->