ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KBRN 538 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Büyük Ölçek Antikor Üretimi
Ders kodu: KBRN 538
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 2018-2019, Güz
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Öğrencilerin, biyosavunma için antikorların önemini farklı kullanım alanlarını öğrenerek kavraması, geniş ölçek ihtiyaçlara yönelik olarak büyük ölçek antikor üretim teknolojisi ve hücre kinetiklerini öğrenmeleri amaçlanmıştır
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Antikorların biyosavunmadaki önemini, farklı amaçlarla kullanımlarını öğrenir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
    4. Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
    5. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    6. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    7. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    8. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    10. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    11. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    12. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  2. Biyosavunma için gerekli olan antikorların geliştirme ve üretim teknolojilerini kavrar ve temel hücre kültür yöntemlerini uygulamalı öğrenir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
    4. Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
    5. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    6. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    7. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    8. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    10. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    11. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    12. İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Antikorların büyük ölçek üretiminde takip edilecek kritik parametreleri öğrenir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
    3. Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    8. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    9. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    10. Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
    11. İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Giriş - Antikorların Biyosavunmada Yeri (Önleyici, Koruyucu, Tedavi Edici,Teşhis amaçlı)
2. hafta: Antikorların Yapıları, Özellikleri ve Üretim Teknikleri

3. hafta: Tıbbi Koruyucu ve Tedavi Edici Antikorlar
4. hafta: Teşhis ve Tespit için Antikorlar
5. hafta: Antikorların Hücre Kültür teknikleri ile Üretimi :
Hibridoma Teknolojisi ile Antikor geliştirme (Rodent Antikorlar)
6. hafta: Ara dönem sınavı
7. hafta: Rekombinant Teknoloji ile Antikor geliştirme (İnsan Antikorları)

8. hafta: Hücre Kültür Teknikleri
9. hafta: Hücre Kültür Teknikleri (Laboratuvar Uygulamalı)
10. hafta: Büyük Ölçekte Antikor üretimi ve Hücre Kültürü Reaktör sistemleri
11. hafta: Reaktörlerde Kültür Koşulları
12. hafta: Reaktörlerde Ürün (Antikor) Özelliklerinin Değerlendirilmesi

13. hafta: Hayvansal Hücre Proseslerinin Kinetikleri :
Kesikli Kültürlerde Hücre Kinetikleri
14. hafta:
Perfüzyon kültürlerde hücre kinetikleri
15. hafta*: Monoklonal Antikor Üretimi için Besi ortamı tasarımı, Serumsuz Besi Ortamları
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Basic Methods in Antibody Production and Characterization, CRC Press, NewYork, 2009
Önerilen kaynaklar: Basic Methods in Antibody Production and Characterization, CRC Press, NewYork, 2009
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 6 40
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 60
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 7 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 1 1
Dönem projesi sunumu: 1 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 20 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 20 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->