Ders Bilgi Formu ( KBRN 545 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Rekombinant DNA teknolojisi |
Ders kodu: |
KBRN 545 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Ders içeriği ile, lisansüstü öğrencilerin rekombinat DNA teknolojisinde kullanılan temel yöntemler ve bu yöntemler ile geliştirilebilecek olası rekombinant ürünlerin kullanım alanları hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Rekombinant DNA teknolojisinin temel teknikleri hakkında bilgi edinilmesi.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Biyolojik patojen ve kirleticilere karşı rekombinant Mikroorganizmalar ve/veya ürünlerinin kullanımı hakkında bilgi edinilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Rekombinant DNA teknoloji ile ilgili güncel yöntemler hakkında bilgi edinirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Rekombinant DNA teknolojisinin tarihçesi ve kullanım alanları |
2. hafta: |
DNA /RNA izolasyonu ve kantifikasyonu |
3. hafta: |
DNA /RNA izolasyonu ve kantifikasyonu |
4. hafta: |
Moleküler klonlamada kullanılan enzimler |
5. hafta: |
Moleküler klonlamada kullanılan primerlerin tasarımı |
6. hafta: |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu |
7. hafta: |
Moleküler birleştirme ve transformasyon |
8. hafta: |
Vize Sınavı |
9. hafta: |
Rekombinant vektörlerin izolasyonu |
10. hafta: |
DNA dizileme |
11. hafta: |
Klonlanmış genlerin ekspresyonu |
12. hafta: |
Klonlanmış genlerde yönlendirilmiş mutagenez |
13. hafta: |
Rekombinant proteinlerin analizi |
14. hafta: |
Rekombinant proteinlerin olası kullanım alanları |
15. hafta*: |
Öğrenci Ödev Sunumları |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, 3rd ed., Vols 1,2 and 3, J.F. Sambrook and D.W. Russell, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2001. 2. Gene Cloning and DNA Analysis, 6th ed., T.A. Brown, Wiley and Blackwell, 2010.
|
Önerilen kaynaklar: |
Gene Cloning and DNA Analysis, 6th ed., T.A. Brown, Wiley and Blackwell, 2010. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
0 |
0 |
Ödev: |
15 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
50 |
Final sınavı: |
16 |
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
15 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->