ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KMB 101 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Kimya Mühendisliğine Giriş ve Kariyer Planlama
Ders kodu: KMB 101
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Öznur KAYHAN
AKTS kredisi: 4
GTÜ kredisi: 2 (2+0+0)
Yılı, Dönemi: 1, Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Dersin amacı öğrencilere kimya mühendisliğinin temelleri hakkında bilgi vermek ve onları bu konuda bilinçlendirmektir. Ders içeriği: Kimya Mühendisliğinde mesleki etik kuralları, Kimya Mühendisliği hesaplamalarına giriş, Proses ve Değişkenleri, Proses verilerinin analizi, Kütle denklikleri, Bilimsel araştırma ve Rapor yazma, Kariyer planlaması.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Kimya Mühendisliği hakkında temel bilgileri kazanırlar.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Dönem projesi
  2. Kimya Mühendisliği kariyer planlaması için gerekli bilgileri edinirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
    2. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  3. Kimya Mühendisliği hesaplamaları için gerekli temel bilgileri edinirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
    2. Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
    3. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  4. Kimya Mühendisliği prosesleri, değişkenleri ve hesaplamaları hakkında ön bilgi edinirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
    2. Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  5. Kimya Mühendisliği mesleğini başarı ile icra edebilmek için gerekli etik kuralları öğrenirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
    2. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  6. Bilimsel araştırma yapmayı öğrenerek, bilimsel rapor yazma bilgisi kazanırlar.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
    2. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
    3. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
    4. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Kimya Mühendisliği Bölümü Hakkında Bilgilendirme
2. hafta: Kimya Mühendisliğinin Tarihsel Gelişimi
Kimya Mühendisliğinde Etik Konular-I (Mühendislik Etiği; Kavram ve Vakalar)
3. hafta: Kimya Mühendisliği Hesaplamalarına Giriş- I (Birimler ve Boyutlar; Birim Sistemleri; Birim Dönüştürme)
Kimya Mühendisliğinde Etik Konular-II (Mühendislikte Etik Kurallar ve Kimya Mühendisliğinde Uygulanması)
4. hafta: Kimya Mühendisliği Hesaplamalarına Giriş- II-Ödev 1( Nümerik Hesaplamalar ve Tahmin; Boyutsal Homojenlik ve Boyutsuz Nicelikler)
5. hafta: Proses ve Proses Değişkenleri-I (Kütle ve Hacim; Akış Hızları; Kimyasal bileşim)
6. hafta: Proses ve Proses Değişkenleri-II-Kısa Sınav (Akış Basıncı ve Ölçüm yöntemleri; Sıcaklık ve Ölçüm yöntemleri; Basınç ve Sıcaklık Birim Dönüştürme)
7. hafta: Kütle Denklikleri-I (Proses Sınıflandırmaları)
8. hafta: Ara Sınav
Kütle Denklikleri-I (Denklikler)
9. hafta: Kütle Denklikleri-II-Ödev 2 (Kütle Denklikleri ve Hesaplamaları)
10. hafta: Proses Verilerinin Sunumu ve Analizi
11. hafta: Literatür Taraması
Rapor Yazımı
Dönem Projesi Konularının Duyurulması
12. hafta: Kariyer Nedir? Beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları: Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında bilgilendirme yapılması.

Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama

13. hafta: Sektör Günleri- Özel Sektör.
Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentiler ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve özel sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir.
14. hafta: Sektör Günleri- Akademi.
Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve akademik alanda başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir.
15. hafta*: -
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: 1) Lecture Notes
2) Elementary Principles of Chemical Processes, 4th Edition, Richard M. Felder, Ronald W. Rousseau, John Wiley High Education, 2016. (Note: 3rd edition of the same book can also be used)
Önerilen kaynaklar: 1) Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, 8th Edition, David M. Himmelblau, James B. Riggs, Pearson Education, 2012. (Note: 6th or 7th editions of the same book can also be used)
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 25
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 11,12,13,14 20
Ödev: 4,9 10
Kısa sınav (Quiz): 6 10
Final sınavı: 16 35
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 14
Ders dışı bireysel çalışma: 1 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 3 2
Dönem projesi: 4 4
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 1 1
Ara sınav için bireysel çalışma: 1 7
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 2 14
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->