Ders Bilgi Formu ( KMB 202 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Kimya Mühendisliği için Fizikokimya | |||||
Ders kodu: | KMB 202 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Mehmet MELİKOĞLU | |||||
AKTS kredisi: | 6 | |||||
GTÜ kredisi: | 4 (3+2+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 2, Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Zorunlu | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | 1. Fiziksel Kimya ve Termodinamik kanunlarını kavrayıp bu kanunları çeşitli proseslere uygulayabilme yeteneğini kazanma, 2. Gazların Kinetik Teorisi, Sıvılaşma, Sıvı özellikleri, Çözelti özellikleri hakkında temel bilgi sahibi olma, 3. Katı ve Yüzey özellikleri hakkında temel bilgi sahibi olma, 4. Gaz, sıvı, katı ve çözeltilerde sıcaklığa ve konsantrasyona bağlı enerji ve iş bakımından gerçekleşen değişiklikler arasındaki ilişkileri inceleyebilme yeteneğini kazanma 5. Kimyasal reaksiyon ve fiziksel dönüşümlerde açığa çıkan veya gereken ısı miktarlarını hesaplayabilme yeteneğini kazanma. |
|||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Öğrenciler, fiziksel kimya ve termodinamik kanunlarını çeşitli kimya mühendisliği problemlerine uygulayabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
-
Öğrenciler, ideal ve gerçek gaz davranışlarını inceleyecek, saf madde ve karışımlar için basınç, hacim ve sıcaklık ve gazların Kinetik Teorisi, ilişkilerini kurabileceklerdir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
-
Öğrenciler, saf sıvı ve sıvı çözelti davranışlarını inceleyecek, saf sıvıların fiziksel özellikleri-buharlaşmaları ve çözeltiler için buharlaşma basınç, konsantrasyon ve sıcaklık ilişkilerini kurabileceklerdir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
-
Öğrenciler, katı ve yüzey özellikleri hakkında temel bilgi sahibi olacak ve bunları çeşitli kimya mühendislik problemlerine uygulayabileceklerdir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
-
Öğrenciler, gaz, sıvı, katı ve çözeltilerde sıcaklığa ve konsantrasyona bağlı enerji ve iş bakımından gerçekleşen değişiklikler arasındaki ilişkileri inceleyebilme yeteneğini kazanacaklardır.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
-
Kimyasal reaksiyon ve fiziksel dönüşümlerde açığa çıkan veya gereken ısı miktarlarını hesaplayabilme yeteneğini kazanacaklardır.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev