Ders Bilgi Formu ( KMB 322 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı I |
Ders kodu: |
KMB 322 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ercan ÖZDEMİR
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
4 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Kimya Mühendisliği lisans eğitimi ile ilgili deneylerin yapılması, deneysel yöntemlerin öğretilmesi ve laboratuvar güvenliğinin öğretilmesi.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kimya mühendisliği laboratuvarları hakkında temel bilgileri edinmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Bilim metodolojisini uygulayarak ve sonuçları analiz ederek bilimsel ve deneysel rapor yazmayı kavramak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Deneyler boyunca ve rapor hazırlarken ekip çalışması becerisini geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Bilişim teknolojilerini ve literatür kaynaklarını etkin bir şekilde kullanma becerisini geliştirmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Laboratuvar güvenliği temel kuralların tanıtılması, |
2. hafta: |
Bilimsel rapor yazılımı ile ilgili temel kuralların öğretilmesi |
3. hafta: |
1. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 1 |
4. hafta: |
1. set deneylerin rapor sunumu 2. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 2
|
5. hafta: |
2. set deneylerin rapor sunumu 3. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 3 |
6. hafta: |
3. set deneylerin rapor sunumu |
7. hafta: |
4. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 4 |
8. hafta: |
4. set deneylerin rapor sunumu |
9. hafta: |
5. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 5 |
10. hafta: |
5. set deneylerin rapor sunumu |
11. hafta: |
6. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 6 |
12. hafta: |
6. set deneylerin rapor sunumu |
13. hafta: |
7. set deneylerin yapılması, sonuçların analizi, kısa sınav 7
|
14. hafta: |
7. set deneylerin rapor sunumu ve telafi deneyleri |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Lecture notes and laboratory manuals |
Önerilen kaynaklar: |
Lecture notes and laboratory manuals |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
- |
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
- |
0 |
Proje: |
2,4,6,8,10,12,14 |
40 |
Ödev: |
- |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
2,4,6,8,10,12,13 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
4 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
13 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
6 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
3 |
5 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
5 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->