Ders Bilgi Formu ( KMB 341 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Isı Transferi |
Ders kodu: |
KMB 341 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. İrem FIRTINA ERTİŞ
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı ısı transferi hakkında temel bilgileri öğrencilere kazandırmaktır. Ders kapsamında işlenecek olan konular kararlı ve kararsız ısı iletimi, taşınım ve radyasyonun temellerini içermektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Temel ısı transfer mekanizmaları olan iletim, taşınım, ve ışınımın tanımlanması
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Isı transferiyle ilgili akış hızı, akı, iletkenlik, ısıl transfer katsayısı gibi temel kavramların hatırlatılması
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Farklı geometrilerdeki kararlı hal tek boyutlu ısı iletimi problemlerini başlangıç ve sınır koşullarını kullanarak formule edip çözebilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Birinci dereceden doğrusal diferansiyel denklemlerin kararlı ve değişken iletim problemlerine uygulanması
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Zorlanmış taşınımda (iç ve dış akış), akış rejimi ile ısı transfer hızı arasında bağıntı kurulması ve taşınım katsayısının tanımlanması için empirik korelasyonların uygulanması
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Kanatçıklardan ısı transferinin farklı sınır koşulları altında hesaplanması
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Isı transfer alanı ve sıcak ve soğuk akışların çıkış sıcaklarını hesaplayarak ısı değiştiricileri analiz edebilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş ve temel kavramlar Isı transfer mekanizmaları: İletim, Taşınım, Radyasyon |
2. hafta: |
Isı iletimine Giriş: Tek boyutta, kararlı hal ısı iletimi (kartezyen kordinat) |
3. hafta: |
Tek boyutta, kararlı hal ısı iletimi (silindirik kordinat) PÇ1 |
4. hafta: |
Termal enerji üretimi olan ısı ileitmi (Kartezyen ve silindrik) PÇ2 |
5. hafta: |
Termal direnç devresi ve termal enerji üretimi olan ısı iletimi problemlerinin uygulaması PÇ3 Kısa Sınav 1 |
6. hafta: |
Kanatçıklı yüzeylerden ısı transferi |
7. hafta: |
Kanatçıklı yüzeylerden ısı transferi PÇ4 Ara Sınav (Vize) |
8. hafta: |
Taşınımın Temelleri |
9. hafta: |
Zorlamalı Taşınım: Dış Akış-PÇ5 |
10. hafta: |
Zorlamalı Taşınım: İç Akış |
11. hafta: |
Dış ve İç Akış-PS6
|
12. hafta: |
Isı Değiştiriciler-PÇ7 Kısa Sınav 2 |
13. hafta: |
Termal Radyasyonun Temelleri |
14. hafta: |
Termal Radyasyonun Temelleri-PÇ8 |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1) Heat and MassTransfer: Fundamentals and Applications”, Yunus Çengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, Fifth edition in SI Units. 2) “Fundamentals of Heat and Mass Transfer”, Incropera F.P., DeWitt D.P., McGraw-Hill, 7th edition. 3) Lecture Notes |
Önerilen kaynaklar: |
1) Transport Phenomena (Revised 2nd Edition), R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, John Wiley and Sons, New York, 2007.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
5,12 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
4 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
7 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
7 |
2 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->