Ders Bilgi Formu ( KMB 421 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II | |||||
Ders kodu: | KMB 421 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Ercan ÖZDEMİR | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 2 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Zorunlu | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Kimya Mühendisliği lisans eğitimi ile ilgili deneylerin aletli analiz yöntemleriyle yapılması, deneysel yöntemlerin ve laboratuvar güvenliğinin öğretilmesi ile grup çalışması, deney tasarlama, deney yapma, veri alma ve deneysel verileri yorumlama ile bilimsel rapor yazım yeteneklerinin geliştirilmesi. |
|||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kimya mühendisliği laboratuvarları hakkında temel bilgileri edinmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Bilim metodolojisini uygulayarak ve sonuçları analiz ederek bilimsel ve deneysel rapor yazmayı kavramak
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
- Ödev
-
Deneyler boyunca ve rapor hazırlarken ekip çalışması becerisini geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
- Ödev
-
Bilişim teknolojilerini ve literatür kaynaklarını etkin bir şekilde kullanma becerisini geliştirmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
- Ödev