ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KMB 468 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Hidrojen Teknolojileri
Ders kodu: KMB 468
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Ercan ÖZDEMİR
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 4, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Bölüm seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere hidrojen üretim teknikleri, hidrojen depolama prensibleri ve hidrojen yakıt hücreleri konularını öğretmektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Hidrojen depolama ve üretim teknikleri konusunda tecrübe sahibi olurlar.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  2. Yakıt hücresinin çalışma prensiplerini listeleyebilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
    2. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    3. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  3. Hidrojenle ilgili güvenlik ve çevresel konuları açıklayabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  4. Araştırma sonucunda hazırlanan raporu bir grup dinleyici karşısında sunabilmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
    2. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
    3. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
   İçerik Yukarı
1. hafta: Hidrojenin yakıt olarak kullanımı ve temelleri
2. hafta: Hidrokarbonlardan hidrojen üretimi
3. hafta: Hidrojen üretiminde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı
4. hafta: Hidrojen teknolojilerinde kataliz
5. hafta: Hidrojen ayırma ve saflaştırma
6. hafta: Hidrojen depolama prensipleri
7. hafta: Malzemelerin hidrojen depolama özellikleri
8. hafta: Katı-hal hidrojen depolama, ara sınav
9. hafta: Kimyasal ve elektrokimyasal hidrojen depolama
10. hafta: Yakıt hücresi sistemlerine giriş ve alternatif teknolojilerle karşılaştırma
11. hafta: Polimer elektrolit membran (PEM) yakıt hücreleri, proje çalışması
12. hafta: PEM yakıt hücrelerinde elektrokatalizörler, proje sunumları
13. hafta: Yakıt hücresi uygulamaları, proje sunumları
14. hafta: Hidrojen güvenliği, proje sunumları
15. hafta*: -
16. hafta*: Final sınavı
Ders kitapları ve materyaller: 1) K. S. V. Santhanam, Roman J. Press, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, Introduction to Hydrogen Technology, 2nd Edition, John Wiley and Sons Inc. ISBN: 978-1-119-26554-2

2) Timothy E. Lipman, Adam Z. Weber (Ed.) Fuel Cells and Hydrogen Production, Springer, ISBN:978-1-4939-7788-8

3) Ram B. Gupta (Ed.), Hydrogen Fuel, Production, Transport, and Storage, CRC Press, ISBN:978-1420045758
Önerilen kaynaklar: 1) Aline Leon (Ed.) Hydrogen Technology: Mobile and Portable Applications, Springer-Verlag, ISBN: 978-3-540-79027-3
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 12,13,14 10
Proje: 11 20
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 3 3
Dönem projesi sunumu: 1 3
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 5 2
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 5 3
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->