Ders Bilgi Formu ( KMB 469 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kimya Mühendisliğinde Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Uygulamaları |
Ders kodu: |
KMB 469 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Özgün YÜCEL
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Var |
Dersin amacı: |
Dersin ana konuları kütle ve momentum dengeleri, Navier-Stokes denklemleri, potansiyel akış, türbülans modellerine giriş ve çok fazlı akışlardır. Kurs, ücretsiz Ansys Student Version yazılımını kullanarak CFD modellemesini ve kimyasal reaksiyonları çözmeyi gösterecektir. Öğrenciler, CFD yoluyla elde edilen mühendislik sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak detaylandıracaklardır. Daha sonra sonuçları yazılı olarak rapor edecekler ve proje çalışmasını sözlü sunumla savunacaklar. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Akışkanlar mekaniği, ısı transferi ve nümerik yöntemler konularındaki bilgilerini gözden geçirerek, mühendislik uygulamalarında temel modelleme bilgisi edinirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Akışkanlar mekaniği ve ısı transferinde mühendislik problemlerini çözme yeteneklerini geliştirmek için ANSYS-CFX ve ANSYS-Fluent veya benzeri CFD yazılımlarını kullanma becerisi kazanırlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
CFD yoluyla elde edilen mühendislik sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak detaylandırmak. Sonuçları yazılı olarak rapor ermek ve proje çalışmasını sözlü sunumla savunma becerisi kazanmak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
korunum denklemleri
|
2. hafta: |
Navier-Stokes denklemlerinin sayısal çözümü |
3. hafta: |
Workbench'e Giriş (ücretsiz öğrenci versiyonu) PÇ4 |
4. hafta: |
Geometri Modelleme, Ödevi1 |
5. hafta: |
Meshing'e Giriş, Meshleme Yöntemleri, Ödev2 |
6. hafta: |
Akışkan Analizine Giriş |
7. hafta: |
CFD Metodolojisine Giriş, Proje PÇ5 |
8. hafta: |
Türbülans modellerine giriş, Ara Sınav |
9. hafta: |
İç ve dış akış, Ödev3 PÇ6 |
10. hafta: |
Karıştırma Dirseğinde Akışkan Akışı ve Isı Transferi |
11. hafta: |
Eşanjör modellemesi, Ödev4 PÇ7 |
12. hafta: |
Radyasyon ve Doğal Konveksiyon Modelleme |
13. hafta: |
CFD ile Kömür yakma modellemesi |
14. hafta: |
Sunumlar PÇ9 |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
An Introduction to ANSYS Fluent 2020 1st Edition by John Matsson |
Önerilen kaynaklar: |
ANSYS FLUENT 12.0 User's Guide
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
7 |
30 |
Ödev: |
4, 5, 9, 11 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
35 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
12 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
5 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
4 |
5 |
|
Dönem projesi: |
3 |
7 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
5 |
|
Final sınavı: |
4 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->