Ders Bilgi Formu ( KMB 471 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Yüzey Kimyası ve Kolloid Bilimine Giriş | |||||
Ders kodu: | KMB 471 | |||||
Öğretim üyesi: | Dr. Öğr. Üyesi Emrah KIRTIL | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Laboratuvar çalışması | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Ders, öğrencilere arayüz bilimine kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlar. Arayüz gerilimi, yüzey gerilimi, kapillerlik, yüzeyaktif maddelerin kendiliğinden birleşimi ve arayüzlerde etki eden kuvvetler gibi kavramları kapsar. Dersin sonunda öğrenciler, fiziksel olayları tanımlayabilme, yüzeyaktif madde davranışını analiz edebilme ve arayüz kuvvetlerinin emülsiyonlar ve kolloidler üzerindeki etkilerini anlayabilme becerisine sahip olacaklardır. Ders, öğrencilere arayüz biliminin karmaşıklıklarını ve pratik uygulamalarını yönlendirebilmeleri için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktadır. | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Arayüz özelliklerini ve kolloidal sistemleri analiz etmek için kullanılan deneysel ve karakterizasyon tekniklerini kapsamlı bir şekilde tanımlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Dönem projesi
-
Arayüz gerilimi ve arayüz oluşumuyla ilişkili enerji kavramlarını tanımlayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Dönem projesi
-
Yüzey gerilimi ve kapillerlik ile ilişkili fiziksel olayları açıklayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Kendi kendini birleştiren yüzeyaktif maddelerin davranışını açıklayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Arayüzlerde etki eden kuvvetleri anlama ve bu kuvvetlerin emülsiyonlar ve kolloidler üzerindeki etkilerini açıklayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Arayüz özelliklerini ve kolloidal sistemleri ölçmek ve analiz etmek için deneysel ve karakterizasyon tekniklerini uygulayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Dönem projesi
-
Arayüz kuvvetlerinin emülsiyonların ve kolloidlerin stabilitesi, reolojisi ve işlevselliği üzerindeki etkisini değerlendirebilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Ödev
- Dönem projesi