Ders Bilgi Formu ( KMB 472 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Mühendisler için Gıda Kimyası | |||||
Ders kodu: | KMB 472 | |||||
Öğretim üyesi: | Dr. Öğr. Üyesi Mutlu ÇELİK | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gıdaları kimyasal sistemler olarak tanıtmak; temel gıda bileşenlerini (su, karbonhidratlar, proteinler, lipitler, vitaminler ve mineraller) tanımlamaktır. Gıdaların işlenmesi ve depolanması sırasında gıda bileşenlerinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar üzerinden reaksiyon hızlarını hesaplayarak raf ömrü tahmini ve raf ömrü hesaplamalarını yapmaktır. | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Suyun ve karbonhidratların kimyasal yapısı, fiziksel özellikleri, gıdalardaki kullanımı ve önemi hakkında bilgi sahibi olma.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Gıdalardaki bazı temel lipitleri ve bu lipitlerin kimyasal ve fonksiyonel özelliklerini tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Proteinleri oluşturan amino asitlerin kimyasal yapısı, çeşitleri, fiziksel özellikleri, gıdalardaki fonksiyonları, ve denatürasyonu hakkında bilgi sahibi olma.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Vitamin ve minerallerin, kimyasal isimleri, çeşitleri, hangi gıdalarda yer aldığı, insan bedenindeki rolü ve eksikliği durumunda yaşanılan semptomlarını açıklayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Araştırma sonucunda hazırlanan raporu bir grup dinleyici karşısında sunabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Gıdaların işlenmesi ve depolanması sırasında gıda bileşenlerinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar üzerinden reaksiyon hızlarını hesaplayarak raf ömrü tahmini ve raf ömrü hesaplamalarını yapabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi