Ders Bilgi Formu ( KMB 475 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Enerji Teknolojilerine Giriş | |||||
Ders kodu: | KMB 475 | |||||
Öğretim üyesi: | Doç. Dr. Ebru ERÜNAL ÜSDÜN | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 3/4, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Ülkemizde ve dünyada kullanılan mevcut enerji teknolojilerini tanıtmak, enerji teknolojilerinin gelişimini ve enerji politikalarını anlatmak , söz konusu teknolojilerin işletilmesinde Kimya Mühendisliği yaklaşımını kazandırmak. Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin bir araya gelerek takım çalışmalarını yürütmeleri amaçlanmaktadır. |
|||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Öğrenciler ülkemizde ve dünyada kullanılan enerji teknolojilerini tanımlayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
- Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Öğrenciler ülkemizde ve dünyadaki enerji politikalarını açıklayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Öğrenciler geleneksel ve yenilenebilir enerji teknolojileri arasındaki farkları listeleyebilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi
-
Öğrenciler çevresel etki değerlendirmesi ve karbon ayak izini açıklayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
- Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
- Dönem projesi