Ders Bilgi Formu ( KMB 492 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Bitirme Çalışması II |
Ders kodu: |
KMB 492 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ercan ÖZDEMİR
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
2 (0+4+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
KMB491 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Öğrencilere bireysel veya grup olarak bir problemi çözmek için projelendirme ve gerçekleme (analiz, tasarım, gerçekleme, test, sunum, doküman hazırlama) ile düzenli çalışma becerisini kazandırma ve iş hayatına hazırlama. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bireysel veya grup olarak bir problemi çözmek için projelendirme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Tasarlanan bir projeyi gerçekleme ve test etme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Araştırma sonucunda hazırlanan raporu bir grup dinleyici karşısında sunabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Problem Seçimi |
2. hafta: |
Problem Seçimi |
3. hafta: |
Öneri Verilmesi |
4. hafta: |
Proje gereksinim analizi |
5. hafta: |
Proje çalışması |
6. hafta: |
Proje çalışması |
7. hafta: |
Proje çalışması |
8. hafta: |
Ara rapor ve değerlendirme toplantısı |
9. hafta: |
Proje çalışması |
10. hafta: |
Proje çalışması |
11. hafta: |
Proje çalışması |
12. hafta: |
Proje çalışması |
13. hafta: |
Proje çalışması |
14. hafta: |
Proje dokümantasyonu ve Rapor verilmesi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Sözlü sunum |
Ders kitapları ve materyaller: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
Önerilen kaynaklar: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
8 |
30 |
Proje: |
1-16 |
70 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
0 |
0 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
4 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
5 |
14 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->