Ders Bilgi Formu ( KMB 551 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Hidrojen ve Yakıt Hücreleri |
Ders kodu: |
KMB 551 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ercan ÖZDEMİR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, hidrojen üretim ve dönüşüm yöntemlerinin incelenmesi, elektrokimyasal hücre, yakıt hücresi ve ilgili teknolojilerin basit yöntemlerden son teknoloji gelişmiş enerji sistemlerine kadar tanımlanmasını sağlamaktır |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bir elektrokimyasal hücrenin genel çalışma prensiplerini ve ana bileşenlerini tanımlayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Yakıt hücrelerini, elektrolit ve çalışma sıcaklığına göre sınıflandırabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Yakıt hücrelerinin anot ve katodunda meydana gelen başlıca kimyasal reaksiyonları açıklayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Hidrojenin temel üretim ve dönüşüm yöntemlerini listeleyebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Stratejik Enerji Taşıyıcı Olarak Hidrojen |
2. hafta: |
Hidrojen Üretim Teknolojileri |
3. hafta: |
Hidrojen Depolama Teknolojileri |
4. hafta: |
Elektrolitik Prosesler |
5. hafta: |
Elektroliz Sistemleri |
6. hafta: |
Yakıt Hücrelerine Giriş |
7. hafta: |
Yakıt Hücresi Termodinamiği |
8. hafta: |
Elektrokimyanın Bazı Kavramları, Ara Sınav |
9. hafta: |
Elektrot Kinetiği |
10. hafta: |
Yakıt Hücresinde Elektrokataliz |
11. hafta: |
Polimer Elektrolit Membran Yakıt Hücreleri (PEMFC), Dönem İçi Çalışma |
12. hafta: |
Yüksek Sıcaklık PEMFC Çalışması, Proje Sunumları |
13. hafta: |
Doğrudan Metanol Yakıt Hücresi Çalışması, Proje Sunumları |
14. hafta: |
PEMFC / DMFC Uygulamaları, Proje Sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Dönem Sonu Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1) Lecture Notes 2) Johannes Topler and Jochen Lehmann (Ed.), Hydrogen and Fuel Cell Technologies and Market Perspectives, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2016, ISBN 978-3-662-44971-4 |
Önerilen kaynaklar: |
1) Bent Sorensen, Hydrogen and Fuel Cells: Emerging Technologies and Applications, Elsevier Academic Press, 2nd Edition, 2011, ISBN 978-0-12-387709-3 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
11 |
10 |
Proje: |
12-14 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
6 |
5 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
3 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
3 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->