ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( KMB 623 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Katalitik Reaksiyon Mühendisliği
Ders kodu: KMB 623
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Rezan DEMİR ÇAKAN
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1/2, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Öğrencilere katalitik reaksiyonları inceleyip hız denklemlerini elde edebilme, ve katalitik reaktör analizi ve tasarımı yapabilme yeteneği kazandırmak
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Katalizör özelliklerini sıralar ve katalitik reaksiyon hızlarını veri analizi yaparak bulabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
    2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    3. Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
    4. Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
    5. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    8. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. İzotermal ve izotermal olmayan katalitik reaktör tasarımı yapabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
    2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    3. Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    5. Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    8. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    9. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Dönem projesi
  3. Katalitik reaktör analiz ederek taşınım olaylarını reaktör tasarımına entegre edebilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
    2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    3. Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    5. Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    8. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
    2. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Reaktörler, tasarım denklemleri, hız denklemleri, faz değişimli reaksiyonların gözden geçirilmesi
2. hafta: İzotermal reaktör tasarımı, basınç değişimi, zaman değişimli reaktörler
3. hafta: Veri analizi
4. hafta: Çoklu reaksiyonlar
5. hafta: İzotermal olmayan reaktör tasarımı
6. hafta: Kararsız izotermal olmayan reaktör tasarımı, çoklu kararlılılk
7. hafta: Kataliz ve katalizörlerin özellikleri
8. hafta: Katalitik reaksiyonda adımlar ve reaksiyon hız denklemlerinin elde edilmesi
9. hafta: Yarı Dönem Sınavı
10. hafta: Katı-Gaz reaksiyonları için reaktör tasarım
11. hafta: Sabit yataklı reaktörlerde sıcaklık programlaması ve optimizasyon
12. hafta: Kataliz zehirlenmesi ve deaktivasonu
13. hafta: Sabit, akışkan ve hareketli yataklı reaktörler
14. hafta: Çok fazlı katalitik reaktörler,
15. hafta*: -
16. hafta*: Dönem Sonu Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Elements of Chemical Reaction Engineering, H. S. Fogler, Prentice-Hall International Inc., 3rd ed. 1999

ers notları
Önerilen kaynaklar: Principles and Practice of Heterogeneous Catalysis, John Meurig Thomas, W. John Thomas, VCH, 1996
Experiments in Catalytic Reaction Engineering, J.M.Berty, Elsevier,1999
Chemical Reaction Engineering, Levenspiel, Wiley
Chemical Engineering Kinetics, J. M. Smith, McGraw Hill
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 9 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 2-4-6-8-10 15
Proje: 15 15
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 10 3
Dönem projesi sunumu: 3 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 10 3
Ara sınav (Vize): 3 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 13 3
Final sınavı: 3 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->