Ders Bilgi Formu ( KMB 623 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Katalitik Reaksiyon Mühendisliği | |||||
Ders kodu: | KMB 623 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Rezan DEMİR ÇAKAN | |||||
AKTS kredisi: | 7.5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 1/2, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Yüksek lisans | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Öğrencilere katalitik reaksiyonları inceleyip hız denklemlerini elde edebilme, ve katalitik reaktör analizi ve tasarımı yapabilme yeteneği kazandırmak | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Katalizör özelliklerini sıralar ve katalitik reaksiyon hızlarını veri analizi yaparak bulabilir
Program Çıktılarına Katkıları
- İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
- Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
- Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
- Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
İzotermal ve izotermal olmayan katalitik reaktör tasarımı yapabilir
Program Çıktılarına Katkıları
- İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
- Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
- Bilgilerini Kimya Mühendisliği ve yiyecek teknolojileri disiplinlerinin özel alanlarına uygulayabilmek
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Katalitik reaktör analiz ederek taşınım olaylarını reaktör tasarımına entegre edebilirler
Program Çıktılarına Katkıları
- İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
- Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
- Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
- Dönem projesi