Ders Bilgi Formu ( KMB 626 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Polimerizasyon Kinetiği ve Reaktör Tasarımı |
| Ders kodu: |
KMB 626 |
| Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem TAŞDELEN-YÜCEDAĞ
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Güz ve Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, polimerizasyon kinetiği ve reaktör tasarımının temellerine, başlıca sentetik polimerizasyon yöntemlerini (basamaklı, katılma ve kontrollü / yaşayan polimerizasyon mekanizmaları), polimerizasyon karakterizasyon ve reaksiyon izleme araçlarını, polimerizasyon reaktörlerinin matematik modellenmesini, tasarımını ve kontrolünü içeren bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Polimerizasyon reaksiyonlarının, mekanizmalarını ve kinetiklerini açıklayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimya Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
NMR, GPC/SEC tekniklerini ve spektroskopik metotları kullanarak polimerleri analiz edebilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimya Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Polimerizasyon reaktörlerinin izlenmesi için uygun metotlar seçebilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Bir prosesi analiz ederek matematiksel modelini çıkarabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Öğrendiği kinetik mekanizmaları ve karakterizasyon metotlarını değerlendirerek belirli bir proses için kontrollü bir reaktör tasarlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Bir proje kapsamında aynı disiplinde bir takım üyesi olarak çalışabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Polimerizasyon reaksiyonlarına giriş. |
| 2. hafta: |
Polimerizasyon reaksiyonları ve kinetiği: serbest radikal polimerizasyonu. |
| 3. hafta: |
Polimerizasyon reaksiyonları ve kinetiği: serbest radikal polimerizasyonu (devamı), kondenzasyon polimerizasyonu. |
| 4. hafta: |
Polimerizasyon reaksiyonları ve kinetiği: kondenzasyon polimerizasyonu (devamı). |
| 5. hafta: |
Vinil monomerlerinin kontrollü/yaşayan polimerizasyon metotları: yaşayan anyonik, yaşayan katyonik ve koordinasyon-katılma. |
| 6. hafta: |
Vinil monomerlerinin kontrollü/yaşayan polimerizasyon metotları: kontrollü radikal polimerizasyonu. |
| 7. hafta: |
Polimer karakterizasyonu ve görüntüleme metotları: polimer karakeristiği ve spektroskopik metotlar. |
| 8. hafta: |
Arasınav |
| 9. hafta: |
Polimer karakterizasyonu ve görüntüleme metotları: kalorimetri, iletkenlik, yoğunluk ve reoloji ölçümleri. |
| 10. hafta: |
GPC/SEC metodu ile makromoleküler özelliklerin belirlenmesi. |
| 11. hafta: |
Polimerizasyon reaksiyonlarının otomatik sürekli çevrimiçi izlenmesi. |
| 12. hafta: |
Polimerizasyon reaktörlerinin matematiksel modellenmesi. |
| 13. hafta: |
Polimerizasyon reaktörlerinin tasarımı ve kontrolü. |
| 14. hafta: |
Proje sunumları. |
| 15. hafta*: |
---
|
| 16. hafta*: |
Final. |
| Ders kitapları ve materyaller: |
W. F. Reed, & A. M. Alb. (2014). Monitoring Polymerization Reactions: From Fundamentals to Applications, New York: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0-470-91738-1. |
| Önerilen kaynaklar: |
T. Meyer & J. Keurentjes (2005). Handbook of Polymer Reaction Engineering, Weinheim: John Wiley & Sons. ISBN: 978-3-527-31014-2. C. McGreavy. (1994). Polymer Reactor Engineering, 1st edition, Springer. ISBN: 978-94-010-4583-4. G. Odian. (2004). Principles of Polymerization, 4th Edition, New York: John Wiley & Sons. ISBN: 0-471-27400
|
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
- |
0 |
| Proje: |
14 |
15 |
| Ödev: |
3-13 |
15 |
| Kısa sınav (Quiz): |
- |
0 |
| Final sınavı: |
16 |
40 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
8 |
5 |
|
| Dönem projesi: |
8 |
5 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
| Final sınavı: |
3 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->