Ders Bilgi Formu ( KMB 628 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Katalizör Araştırmalarında Hesaplamalı Metotlar |
Ders kodu: |
KMB 628 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Murat Oluş ÖZBEK
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu derste katalizör araştırmalarında kullanılan kuantum kimyasal ve hesaplamalı teknikler hakkında bilgi verip temel düzeyde uygulama yaptırmak amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda 1) Hesaplamalı kimyasal teknikler hakında teorik bilgi aktarılması amaçlanmaktadır, 2) katalitik tepkimeler hakkında teorik bilgi aktarılması amaçlanmaktadır, 3) uygun yazılımların kullanımı ile söz konusu tekniklerin homojen fazdaki katalizörsüz ve, 4) heterojen fazdaki katalizörlü tepkimelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kuantum kimyasal metotlar hakkında bilgi edinebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimya Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Kuantum kimyasal metotları kullanarak molekül ve tepkimelerin modellenmesi becerisi edinebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimya Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
YETKİNLİK
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Kuantum kimyasal metotları kullanarak heterojen katalitik tepkimeleri inceleyebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimya Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve teknikleri anlayıp uygulayabilmek
-
YETKİNLİK
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Kuantum kimyasına giriş |
2. hafta: |
Kuantum kimyası için teorik temeller Hesaplamalrda kullanılacak yazılım bilgileri |
3. hafta: |
DFT tekniği ile moleküllerin modellenmesi |
4. hafta: |
DFT tekniği ile kimyasal tepkimelerin modellenmesi Ödev 1 |
5. hafta: |
DFT ile oluşturulan model ve tepkime çıktılarının analizi |
6. hafta: |
Heterojen katalizöre giriş ve katalitik tepkimeler Vize 1 |
7. hafta: |
Heterojen katalizöre giriş ve katalitik tepkimeler |
8. hafta: |
Heterojen katalitik tepkime türleri |
9. hafta: |
Kataliz yüzey modelinin hazırlanması |
10. hafta: |
Temel tutunum sistemlerinin modellenmesi Dönem sonu projelerinin tahsisi |
11. hafta: |
Katalitik yüzey tepkimelerinin incelenmesi |
12. hafta: |
Aktivasyon bariyeri hesapları
|
13. hafta: |
Katalitik tepkime modellerinin sonuç analizleri
|
14. hafta: |
Proje teslimi ve sunumları |
15. hafta*: |
-- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Lecture Notes Theoretical Heterogeneous Catalysis (World Scientific Lecture and Course Notes in Chemistry), R.A. van Santen, orld Scientific Publishing Company (July 22, 1991) |
Önerilen kaynaklar: |
Molecular quantum mechanics Atkins, P. W., Oxford University Press, 2005. Physical chemistry Atkins, P. W., de Paula J., Oxford University Press, 2006. Quantum chemistry Levine, Ira N., 1937- Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, c2000.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
6 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10 |
30 |
Ödev: |
4 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
10 |
1 |
|
Dönem projesi: |
8 |
5 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
10 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
2 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->