Ders Bilgi Formu ( MAK 614 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Malzemelerin Plastik Deformasyon Özellikleri |
Ders kodu: |
MAK 614 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Fevzi BEDİR
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2017, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Malzemelerin plastik şekil verme yöntemleri, sıcak, soğuk deformasyon özellikleri, sıcak, soğuk deformasyon denklemleri, plastik şekil verme özelliklerini etkileyen faktörleri öğretmektir |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Malzemelerin mukavemetini artıran yöntemlerin öğrenilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Plastik deformasyon mekanizmalarının kavranması
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Dinamik sistemlerin modelleme, simulasyon ve tasarımını yapmak
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Malzemelerin sıcak, soğuk deformasyon esnasındaki gerilme-şekil değişimi bağıntılarının öğrenilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Gerilme-Deformasyon diyagramları |
2. hafta: |
Plastik Deformasyonda Gerilme-Deformasyon Bağıntıları-Ödev |
3. hafta: |
Çekme Deneyinde Plastik Karasızlık |
4. hafta: |
Mühendislik ve gerçek çekme diyagramlarında homojen olmayan deformasyona sebep olan boyun verme kriteri |
5. hafta: |
Deformasyon Hızının Sünekliğe Etkisi |
6. hafta: |
Mekanik İşlemlerde Şekil Değiştitme Hızı Etkisi, Sabit şekil değiştirme hızında T nin Plastik Gerilmeye Etkisi |
7. hafta: |
Aktivasyon Enerjisinin Hesaplanması-Ara Sınav |
8. hafta: |
Sıcaklığın Kırılma Tipine Etkisi |
9. hafta: |
Şekil değiştirme hızının tane sınırlarının mukavemetine etkisi |
10. hafta: |
Sıcaklığa Göre Deformasyon İşlemlerinin Sınıflandırılması |
11. hafta: |
T ve şekil değiştirme hızının ortak etkisi |
12. hafta: |
Plastik deformasyonda Gerilme – Birim Şekil Değiştirme İlişkileri |
13. hafta: |
Bir Eksenli Gerilme Hali--Ödev |
14. hafta: |
İki Eksenli Gerilme Hali |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
- |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları |
Önerilen kaynaklar: |
Plastik Şekil Verme İlke ve Uygulamaları - Problemleri ve Çözümleri E. Sabri Kayalı, Hüseyin Çimenoğlu Deformasyon uygulamaları dersi, ders notları, M.Oktay ALNIAK, GTU
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
15 |
20 |
Ödev: |
2-13 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
8 |
|
Dönem projesi: |
2 |
12 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
2 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
3 |
1 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
3 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->