Ders Bilgi Formu ( MAK 636 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sürdürülebilir Talaşlı İmalat |
Ders kodu: |
MAK 636 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Emel KURAM
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Sürdürülebilir talaşlı imalatta kullanılan yöntemleri detaylı olarak incelemek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sürdürülebilir talaşlı imalat yöntemlerini öğrenir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Sürdürülebilir talaşlı imalat yöntemlerinin uygulama alanlarını öğrenir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sürdürülebilirlik Kavramı |
2. hafta: |
Kuru Talaşlı İmalat (Delme ve Tornalama) |
3. hafta: |
Kuru Talaşlı İmalat (Frezeleme) |
4. hafta: |
Minimum Miktarda Yağlama Yöntemi Kullanılarak Talaşlı İmalat (Delme ve Tornalama) |
5. hafta: |
Minimum Miktarda Yağlama Yöntemi Kullanılarak Talaşlı İmalat (Frezeleme) |
6. hafta: |
Bitkisel Esaslı Kesme Sıvıları Kullanılarak Talaşlı İmalat (Delme) |
7. hafta: |
Bitkisel Esaslı Kesme Sıvıları Kullanılarak Talaşlı İmalat (Tornalama) |
8. hafta: |
Bitkisel Esaslı Kesme Sıvıları Kullanılarak Talaşlı İmalat (Frezeleme), Vize |
9. hafta: |
Kriyojenik Soğutma Kullanılarak Talaşlı İmalat (Delme) |
10. hafta: |
Kriyojenik Soğutma Kullanılarak Talaşlı İmalat (Tornalama) |
11. hafta: |
Kriyojenik Soğutma Kullanılarak Talaşlı İmalat (Frezeleme) |
12. hafta: |
Sürdürülebilir Delmede Kullanılan Hibrit Yöntemler |
13. hafta: |
Sürdürülebilir Tornalamada Kullanılan Hibrit Yöntemler |
14. hafta: |
Sürdürülebilir Frezelemede Kullanılan Hibrit Yöntemler, Proje |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. J.P. Davim, Sustainable Machining, 2017 |
Önerilen kaynaklar: |
1. J.P. Davim, Sustainable Manufacturing, 2010 2. J.P. Davim, Green Manufacturing Processes and Systems, 2013 3. M. Singh, T. Ohji, R. Asthana, Green and Sustainable Manufacturing of Advanced Materials, 2016
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
50 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->