Ders Bilgi Formu ( MAK 638 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Talaşlı İmalat Mekaniği ve Dinamiği |
Ders kodu: |
MAK 638 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Emel KURAM
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Talaşlı imalat işlemlerinin temellerini, mevcut analitik ve deneysel yöntemleri tanıtmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Talaşlı imalat işlemlerinin temellerini tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Üretim koşullarının optimizasyonu için işleme süreçlerini simüle eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Takım tezgahı dinamiklerini ve tırlama sorunlarını çözer.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Dinamik sistemlerin modelleme, simulasyon ve tasarımını yapmak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
İşleme deneyleri verilerini analiz etme ve modelleme konusunda yetkin olur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Makine Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Dinamik sistemlerin modelleme, simulasyon ve tasarımını yapmak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Bilgiyi makine mühendisliğinin özel bir uzmanlık alanına uygulamak ve çeşitli CAD/CAM/CAE araçlarından faydalanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Delme Süreçlerine Genel Bakış |
2. hafta: |
Tornalama Süreçlerine Genel Bakış |
3. hafta: |
Frezeleme Süreçlerine Genel Bakış |
4. hafta: |
Ortogonal ve Oblik Kesme |
5. hafta: |
Ortogonal ve Oblik Kesme Mekaniği |
6. hafta: |
Talaşlı İmalat İşlemlerinin Analizinde Deneysel Yöntemler |
7. hafta: |
Talaşlı İmalat Süreci Modelleme ve Simülasyon |
8. hafta: |
Talaşlı İmalat Süreci Modelleme ve Simülasyon, Vize |
9. hafta: |
Mekanik Titreşim Teorisi |
10. hafta: |
Delme ve Tornalama Dinamiği, Proje 1 |
11. hafta: |
Frezeleme Dinamiği, Proje 2 |
12. hafta: |
Tırlama Titreşimleri ve Stabilite, Proje 3 |
13. hafta: |
Tornalamada Tırlama Titreşimleri ve Stabilite, Proje 4 |
14. hafta: |
Frezelemede Tırlama Titreşimleri ve Stabilite, Proje 5 |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. V.P. Astakhov, Metal Cutting Mechanics, 1999 2. Y. Altintas, Manufacturing Automation, 2000
|
Önerilen kaynaklar: |
1. J. Tlusty, Manufacturing Processes and Equipment, 2000 2. S. Kalpakjian, S.R. Schmid, Manufacturing Processes for Engineering Materials, 2003 3. K. Cheng, Machining Dynamics: Fundamentals, Applications and Practices, 2008
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10, 11, 12, 13, 14 |
50 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
25 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
10 |
5 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->