Ders Bilgi Formu ( MAK 643 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Viskoz Akış Teorisi |
Ders kodu: |
MAK 643 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. İlyas KANDEMİR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Var |
Dersin amacı: |
Akışkanlar mekaniğinde özel akışların analitik çözümlerinin yapılması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Akışkanlar mekaniğinde özel akışların analitik çözümlerini yapma
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sıkıştırılabilir sınır tabaka teorisini uygulama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
İleri düzey mühendislik uygulamasında modern teknik, beceri ve ekipmandan faydalanmak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Şok olayını ayrıntılı olarak inceleme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Kendi çalışma alanında bilimsel araştırmalar aracılığıyla ayrıntılı bilgi edinmek; sonuçları karşılaştırmak, değerlendirmek ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Coutte Akışının İzotermal Olmayan Davranışları |
2. hafta: |
Korunum Kanunları |
3. hafta: |
Sıkıştırılabilir Coutte Akışı, Ödev 1 |
4. hafta: |
Reynolds Analojisi |
5. hafta: |
Sürtünme Katsayısı |
6. hafta: |
Şok Dalgası, Ödev 2 |
7. hafta: |
Sınır Tabaka Teorisi |
8. hafta: |
Ara Sınav, Sınır tabaka kalınlığı |
9. hafta: |
Busemann ve Crocco İntegralleri, Ödev 3 |
10. hafta: |
2 Boyutlu Navier-Stokes Denklemleri |
11. hafta: |
Mangler Dönüşümü |
12. hafta: |
Eşenerjik Akış, Ödev 4 |
13. hafta: |
Howard Değişkenleri |
14. hafta: |
Blasius Denklemi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Viscous flow by Frederick S. Sherman |
Önerilen kaynaklar: |
Viscous flow By Hilary Ockendon, J. R. Ockendon |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
3, 6, 9, 12 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
14 |
4 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->